شما در این جلسه با نحوه کار با خط کش ها و تنظیمات آنها ونحوه رسم خطوط راهنما آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران در اين جلسه با نحوه كار خط کش ها و تنظیمات آنها و نحوه رسم خطوط راهنما آشنا می شوید.

**تنظیمات خط کش

• تغییر نقطه صفر خط کش


در این نرم افزار به طور پیش فرض،نقطه صفر در خط کش عمودی،پایین ودر خط کش افقی ،سمت چپ است.و ما می توانیم نقطه صفر خط کش را جا به جا کنیم.

با کلیک راست روی خط کش وانتخاب گزینه Ruler setup…..، کادر محاوره Option ،برای شما باز می شود.در قسمت Origin،دو کادر Horizontal  وVertical،جا به جایی نقطه صفر را در راستای افقی و عمودی تعیین می کنند.مقدار اولیه این دو کادر صفر است.



به عنوان مثال در کادر Horizontal  عدد 5 و در کادر Vertical عدد 10 را وارد کردیم.پس از تایید صفر خط کش افقی 5 اینچ و صفر خط کش عمودی 10 اینچ شده است.
  







این نکته را به خاطر داشته باشید که مقادیر مثبت ،صفر را در خط کش افقی به سمت راست و در خط کش عمودی به سمت بالا می برند.

با دابل کلیک روی محل تقاطع دو خط کش،نقطه صفر به محل اصلی خود باز می گردد.

• تغییر تعداد تقسیمات کوچک خط کش

هر خط کش دارای دو نوع مقیاس بزرگ و کوچک است.به عنوان مثال در خط کشی با واحد سانتی متر،واحد بزرگ سانتی متر و واحد کوچک معمولا یک دهم واحدبزرگ (میلی متر)است.
کادر Tick divisions تعداد تقسیم های واحد کوچک را مشخص می کند.



نمایش مقیاس به صورت کسری


با انتخاب گزینه Show fractions مقیاس کوچک خط کش به صورت کسری نمایش داده می شود.در صورتی که این گزینه در حالت انتخاب نباشد،مقیاس به صورت اعشاری نمایش داده می شود.


خطوط راهنما(Guideline)

خطوط راهنما خطوطی هستند که برای کمک به طراحی یا جا به جایی اشکال روی صفحه قرار داده می شوند.این خوط را میتوان به صورت عمودی،افقی و مورب مورد استفاده قرار داد.برای مشاهده این خطوط می توانید از منویView  گزینهGuideline را انتخاب کنید.



ایجاد خطوط راهنمای افقی و عمودی

برای ایجاد خط راهنمای افقی،اشاره گر ماوس را روی خط کش افقی قرار دهید وبه سمت صفحه درگ کنید.با این کار یک خط راهنمای افقی  به صورت نقطه چین به وجود می آید.
برای  رسم خطوط راهنمای عمودی نیز به همین روش از خط کش عمودی استفاده می شود.



پس از قرار دادن چند خط راهنما روی صفحه ،متوجه می شوید که تنها خط راهنمای آخر به رنگ قرمز دیده می شودکه نشان دهنده انتخاب شدن این خط راهنماست.در این حالت خصوصیات این خطوط در نوارProperty bar  نمایش داده می شود.

ایجاد خطوط راهنمای مورب

برای ایجاد خط راهنمای مورب ،کافی است یک خط راهنمای عمودی یا افقی رسم کرده و زاویه دوران آن را در کادر Angel of rotation ،در نوار Property bar وارد کنید.



برچسب ها: آموزش ، نرم افزار ، کرل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۶:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام من هر کاري ميکنم نميتونم تعداد تقسیمات خط کش رو تغيير بدم.لطفا راهنمايي کنيد.
Germany
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
سلام در حال گذشت و گذر اینترنتی بودم که با وبسایت جالبی آشنا شندم کهحامی شما مجله خبری هاست اون سایت:
01download.lxb.ir