ايران در کنار تلاشهايش براي حل مسالمت آميز بحران در سوريه بار ديگر تأکيد کرد از آوارگان سوري و فلسطيني در داخل و خارج سوريه حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ جمهوري اسلامي ايران نخستين محموله از کمکهاي اين کشور به سوريها و فلسطينياني که از سوريه آوارده شده و به لبنان آمده اند به شوراي عالي امدادرساني لبنان تحويل داد تا در مناطق مختلف توزيع شود.

علي رسلان خبرنگار المنار گفت جمهوري اسلامي ايران سي هزار بسته کمکي براي آوارگان سوري و فلسطيني که از سوريه به لبنان آمده اند اختصاص داده است.ده هزار از اين بسته هاي کمکي را شوراي عالي امدادرساني در اسکله بيروت دريافت کرده است و باقيمانده نيز ظرف دو هفته آينده بر اساس طرحي مورد توافق با دولت لبنان تحويل داده خواهد شد.

غضنفر رکن آبادي سفير ايران در لبنان گفت: اين کمکهاي بشردوستانه بيانگر همبستگي جمهور اسلامي ايران بر مبناي مواضع بشردوستانه با ملت و دولت سوريه است که در حال گذر از رنج و محنت کنوني است. اميدواريم اين کمکها هرچه سريعتر در بين همه آوارگان در همه مناطق لبنان تقسيم شود.اين بسته ها شامل مواد غذايي، مواد شوينده و پتوست و با چهل و پنج دستگاه کاميون از اسکله انتقال داده شد.

سرتيپ ابراهيم بشير رئيس اين شورا گفت: به نمايندگي از دولت نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان از جمهوري اسلامي ايران قدرداني مي کنم و اميدواريم همکاريها و هماهنگي بين دو کشور به ويژه در اين زمينه که صرفا انساني است يعني کمک به آوارگان سوري ادامه يابد .رسلان گفت سفير ايران گفت اين کمکها در چارچوب کمکهاي تهران براي حاصل شدن حل و فصل سياسي است که پايداري سوريه و نيروهاي آن را تقويت مي کند.

رکن آبادي گفت: اميدواريم بر حل و فصل سياسي تمرکز شود و آرامش بازگردد و آتش بس برقرار شود. به خواست  الهي سال دو هزار و سيزده سال خير و برکت باشد .ايران يکي از سه کشوري است که به دولت لبنان براي پناه دادن آوارگان سوري در اين کشور کمک کرده است.

برچسب ها: ایران ، سوریه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار