شوراي امنيت سازمان ملل روز سه شنبه با تصويب قطعنامه اي تحريم هاي جديدي را ضد کره شمالي در ارتباط با آزمايش موشکي اين کشور در ماه دسامبر گذشته وضع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  بر اساس اين قطعنامه که  با راي موافق  پانزده عضو شوراي امنيت  به تصويب رسيد تحريم هاي براي برخي از مقامات تاسيسات پرتاب موشک و ماهواره کره شمالي و برخي مقامات بانکي اين کشور در نظر گرفته شده است.دارايي شرکت هايي هم که در امر ساخت موشک مشارکت داشته اندمسدود شده و از سفر مقامات آنها که اسامي شان در اين قطعنامه ذکر شده است به خارج از  کره شمالي جلوگيري مي شود.
سوزان رايس نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل پس از تصويب اين قطعنامه در کنفرانسي خبري گفت:آنچه که امروز مهم است اين است که شوراي امنيت نشان داد که يک شوراي متحد است.دوام اعتبار اين شورا به اين بستگي دارد که در صورت تکرار آزمايش موشکي ديگر تنها به صدور قطعنامه بسنده نکند.اين موضوع نه تنها به شکل کلي شوراي امنيت مربوط مي شود بلکه به ظرفيت آن هم مربوط مي شود.
لي بادونگ نماينده چين در سازمان ملل هم گفت:پيام اين قطعنامه محکم ،قوي و شفاف بود.تمامي طرف ها بايد در تعامل با هم نگراني خود را از راه مشورت بيان کنند تا به زودي شاهد از سرگيري مذاکرات شش جانبه باشيم.ما معتقديم که حل موضوع شبه جزيره کره به اجماع نيازمند است.
کيم سوک نماينده کره جنوبي هم گفت:علاوه بر تصميماتي که در اين قطعنامه پيرامون کره شمالي گرفته شد معتقدم که اين کشور بايد به خواست جامعه جهاني در مشارکت در امنيت و ثبات در شبه جزيره کره و شمال شرق آسيا احترام بگذارد و ضمن توجه به مردم خود به عضوي مسئووليت پذير در جامعه بين المللي بدل شود. 


برچسب ها: بین الملل ، کره ، شورای ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار