برخی روزنامه نگاران عرب ضمن ستایش از مقاومت سوریه در مقابل طرح های استعماری غرب تاکید کردند کسانی که از اینگونه اقدامات علیه سوریه حمایت می کنند در آینده پشیمان خواهند شد.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،به گزارش الاخباریه سوریه؛ برخی روزنامه نگاران عرب ضمن ستایش از مقاومت سوریه در مقابل طرح های استعماری غرب تاکید کردند کسانی که از اینگونه اقدامات علیه سوریه حمایت می کنند در آینده پشیمان خواهند شد.

روزنامه الوطن عمان در مقاله ای به قلم خمیس التوبی نوشت سوریه با مقاومت و پایداری در برابر طرح های استعمار نوین که با اموال و ابزارهای عربی و اسلامی اجرا می شود نقش قومی و عربی مهمی ایفا می کند و خط مقدم دفاع از کشورهایی به شمار می رود که قطار هرج و مرج های ساخت دست آمریکا هنوز به آنها نرسیده است.

در پایان این مقاله آمده است در صورتی که سوریه با کمک اموال اعراب و مزدوران و قاتلان اجیر شده عربی و غیر عربی به دست استعمارگران غرب بیفتد روزی فرا خواهد رسید که همه کسانی که علیه سوریه اقدامات تحریک آمیز انجام دادند و تحت عنوان آزادی، دموکراسی، حمایت از حقوق غیرنظامیان و مبارزه با تروریسم از اقدامات علیه سوریه حمایت مالی کردند انگشت ندامت به دندان خواهند گزید.

روزنامه العرب الیوم اردن نیز در مقاله ای نوشت کارخانه ها و شرکت های مرگ یعنی شرکت ها و کارخانه های تولید سلاح از حوادثی که روی می دهد به خوبی بهره برداری می کنند و عجیب نیست که صنایع نظامی آمریکا و نیز صنایع نظامی فرانسه، ترکیه و رژیم صهیونیستی در جریان بحران اول و دوم خلیج فارس و همچنین در جریان بحران سوریه چند برابر دهه های سابق فروش داشته اند.

العرب الیوم اردن در مقاله دیگری به مسئله مالی اشاره کرد و نوشت فرانسه این روزها در مالی با تروریسم می جنگد اما هدف آن ثروت های آفریقاست. این کشور قبل از این نیز در لیبی برای گاز جنگیده است و از سوی دیگر تروریسم را در سوریه به سبب نزاع بر سر منافع گازی بین روسیه و قطر تغذیه می کند و علاوه بر این به دنبال منافع اسرائیل است و در هر حال کشوری استعمارگر است.

روزنامه الرای اردن نیز در مقاله ای نوشت شاید حوادث مالی و پیامدهای بحران گروگان گیری در الجزایر موضع کشورهای غربی و عربی را در خصوص ادامه حمایت از گروه های افراطی در سوریه تحت تاثیر قرار دهد زیرا فعالیت این گروه ها عملا باعث نگرانی برخی کشورهای منطقه و جهان شده است هر چند که برخی از کشورها این نگرانی را احساس نمی کنند.
برچسب ها: مخالفان ، تروریست ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار