محققان با آزمایش بر روی موش ها دریافتند که موش ها در ساخت لانه از دستور العمل های DNA خود پیروی می کنند.

بر اساس گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، پروژه حفر چاله ها و تونل ها در DNA نوشته شده است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله طبیعت،نشان دهنده ردپای ژنتیک در شکل لانه های ساخته شده توسط برخی از گونه های موش با ویژگی های خاص ژنتیکی است.

این تحقیق که توسط تحقیقاتی آمریکا با هماهنگی موزه جانور شناسی ماساچوست کشف شده است، نشان دهنده رفتارهای پیچیده با ویژگی های ژنتیکی است.

تجزیه و تحلیل روش های ساخت و ساز مارپیچی ساخته شده توسط یک گونه موش (Peromyscus Polionotus) در ایالات متحده، محققان را بر آن داشت تا دستور العمل های نوشته شده بر روی DNA این حیوان را مورد بررسی قرار دادند.

حیات این نوع موش در طول این تونل که لانه این موش به حساب می آید به طور کلی مدیون سیستم این تونل است که مسیر مطمئنی برای فراز از شکارچیان مخصوصاً مارها است این موش یک نوع مسیر خروج اضطراری در پشت لانه ساخته است که از روی زمین نامعلوم و نامرئی است.

برچسب ها: موش ، دی ان ای ، ژنتیک