رژیم غذایی صحیح، در سالم ماندن دندان کودکان تاثير فراواني دارد.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص رژیم غذایی صحیح برای سالم ماندن دندان کودکان بالای 3 سال گفت: در واقع کودکان 3 سال به بالا، دندان آنها رشد خود را کرده و مهمترین راهکار، خوردن تعداد دفعات مواد غذایی و تنقلات در طول روز باید محدود شود، وجود این تعداد تغذیه و مواد به سطح دندان باعث فساد دندان ها می شود.

وی در خصوص دومین راهکار بیان کرد: باید موادی مصرف شود که حاوی کلسیم و پروتئین بوده که باعث رشد دندان ها می شود و همچنین علاوه بر شیر و لبنیات ویتامین ها مخصوصا ویتامین C نقش موثری در سلامت دندان دارد.

کیمیاگر در خصوص نقش بزاق در سلامت دندان ها اظهار داشت: جریان بزاق نقش موثری در پاک کردن مواد غذایی در سطح دندان ها دارند و بزاق نباید خشک باشد که این عامل سلامت دندان ها را به خطر می اندازد کودک ما باید آب و مایعات مصرف کند تا بزاق آن خشک نشود.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر فلورایدها بوده که عدم آن سبب فساد بیش از اندازه در دندان ها می شود و باعث ایجاد لک ها روی دندان مي شود.

کیمیاگر خاطر نشان کرد: در کشور باید میزان آب ها چک شود و میزان آن باید بین 0.07 دهم درصد تا 1.2 درصد قسمت در میلیون باشد./ح



برچسب ها: دندان ، تغذیه ، کلسیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار