کارشناس روس تصریح کرد غرب بر طبل جنگ با سوریه می کوبد و می خواهد نظام حاکم را با اختصاص منابلع مالی هنگفت برای مخالفان سرنگون کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی ؛ دیمتیری بابیچ گفت: فضای قدرت در عرصه بین المللی در حال تغییر است. کشورهایی همانند روسیه ، چین ، هند ، برزیل و آفریقای جنوبی در فضای جدید قدرت بیشتری به دست آورده اند و درمقابل قدرت غرب و برنامه های آن درباره کشوری همانند سوریه می ایستند. علت این مسئله نیز کاملا روشن است.

کشورهای غربی بر طبل جنگ با سوریه می کوبند و حتی به دنبال کودتا در این کشور هستند. آنها می خواهند از ارتش آزاد سوریه که شناخته شده نیست ؛ حمایت کنند . مواضع روسیه درباره مسائل سوریه کاملا روشن است. روسیه می خواهد مسائل سوریه از طریق دیپلماتیک حل شود. اخضر ابراهیمی،فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب نیز دقیقا همین رویکرد را دنبال می کند. یعنی شاهد آن هستیم که دیگران به سمت مواضع روسیه رویکرد نشان می دهند نه اینکه مواضع روسیه درباره مسائل سوریه تغییری کرده باشد.

غرب می خواهد حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه سرنگون شود. غرب منابع مالی زیادی برای این منظور اختصاص داده است و پول زیادی برای شبه نظامیان فعال در سوریه می ایستد. این درحالی است که سرنگونی حکومت بشار اسد به نفع کشورهایی همانند آمریکا نیست و واشنگتن نمی تواند از این جنگ طرفی برای خودش بربندد.
برچسب ها: روسیه ، سوریه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار