فوتبال ایران لیگ دوازدهم حرفه ای خود را برگزار می کند اما اتفاقاتی در این رشته می افتد که در تمام دنیا بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران قرعه کشی جام حذفی در شرایط بسیار جالبی برگزار شد نمایندگان پرسپولیس، ذوب آهن، استقلال و سپاهان در حالی قرار بود میهمان و میزبان را انتخاب کنند که سازمان لیگ از آخرین تکنولوژی موجود در فوتبال دنیا برای قرعه کشی استفاده می کرد. فدراسیون فوتبال در اقدامی جالب که بهت و حیرت تمامی اهالی فوتبال را به همراه داشت برای انتخاب میزبان جام حذفی از لیوان یک بارمصرف و کاسه و بشقاب استفاده کرد تا کامل مطمئن شویم که فوتبال ایران حرفه ای است و لقب لیگ حرفه ای برازنده فوتبال کشورمان است.

همین چند روز قبل بود که مراسم انتخاب بهترین فوتبالیست جهان در مقر فیفا برگزار شد وقتی تصاویر را در ذهن خودمان مرور کردیم و آن را کنار اتفاقات قرعه کشی جام حذفی کشورمان گذاشتیم به این نکته اندیشیدیم که تا چه زمانی باید شاهد چنین حرکاتی در فوتبال ایران باشیم؟ اتفاقاتی که اعتبار فوتبال یک مملکت را زیر سوال می برد و تصویر بسیار حیرت انگیز از این رشته پرطرفدار در کشورمان به ثبت می رساند تا احساس شرمندگی کنیم.

سازمان لیگ به مسائل ابتدایی توجه نمی کند و ما انتظار داریم که در مدیریت و برنامه ریزی برگزاری لیگ موفق عمل کنیم و چه انتظار بیهوده ای داریم چراکه وقتی ما مبانی و اصول اولیه فوتبال را رعایت نمی کنیم چرا انتظار مدیریت و برنامه ریزی مدرن حرفه ای را باید در فوتبال ایران داشته باشیم.

تمام این اتفاقات در حالی رخ داده که علی کفاشیان چند هفته قبل اعلام کرد به دنبال میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2019 است و حتی قول برگزاری این مسابقات بزرگ و معتبر را هم از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته است در حالی که سازمان لیگ از تکنولوژی لیوان و کاسه برای قرعه کشی جام حذفی استفاده می کند، چه طور انتظار داریم که کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی جام ملت ها در قاره کهن را به ما بسپارد؟ آقایان انگار متوجه نیستند که تمام اتفاقات فوتبال ایران توسط AFC و فیفا رصد می شود و نوع رفتار، گفتمان و کارهای اجرایی ما عوامل بسیار مؤثری در تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا است.

فوتبال ایران به لحاظ نیروی انسانی پتانسیل بالایی دارد. جایگاه فوتبال ما به لحاظ فردی در دنیا کاملاً مشخص است و مرد بزرگی به نام علی دایی را در فیفا داریم. اما متأسفانه از این نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده که تجربه گرانبهایی هم دارند به خوبی استفاده نمی کنیم تا شاهد چنین گاف های بزرگی در سطح اول فوتبال ایران باشیم.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اگر از نیروهای متخصص، با دانش و با تجربه استفاده کند مطمئناً فوتبال ایران به لحاظ اجرایی هم می تواند اتفاقات روزمره اش را به خوبی مدیریت و برنامه ریزی کند، اما متاسفانه سیستم اداره فوتبال ایران به همان شکل سنتی است و همچنان همان مدیران امتحان پس داده در فدراسیون فوتبال جابجا می شوند و فکر تازه ای به این سیستم سنتی تزریق نمی شود./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار