مردان در مقایسه با زنان سهم زیادی را در اهدای خون در 9 ماهه ابتدای سال تاکنون به خود اختصاص داده اند.

دکتر اسلامی رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران در این خصوص تصریح کرد: در 9 ماه گذشته از ابتدای سال 350 هزار نفر اهدا کننده به پایگاه های بسیار و ثابت استان تهران مراجعه کرده اند که 47 هزار نفر از این مراجعه کنندگان سهم پایگاه های بسیار اعزام شده به سراسر استان و مراکز مختلف است.

وی به سهم 95 درصدی مردان در امر اهدای خون در 9 ماهه ابتدای سال اشاره کردو گفت: در این مدت حضور مردان در پایگاه ها بسیار قابل توجه بوده به طوریکه آمار 95 درصدی را به خود اختصاص داده اند در حالیکه سهم خانمها 5درصد اعلام شده است.

اسلامی افزود: حضور 5درصدی زنان نیز در امر اهدای خون می تواند جای امیدواری داشته باشد چراکه همین 5 درصد بیش از 15 هزار نفر را تشکیل می دهد که این آمار قابل توجهی است.

اسلامی با اشاره به حضور 50 درصدی زنان برای اهدای خون در زمان جنگ تحمیلی گفت: شاید نگرانی از کم خونی، افت فشار و عواملی  از این دست مانع حضور زنان در امر اهدای خون باشد ولی خانمها باید بدانند که جای هیچ نگرانی نیست وبا یک مکمل غذایی به صورت مکمل آهن کمبود آهن می تواند به راحتی جبران شود./ع2
برچسب ها: اهدا ، خون ، پایگاه ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار