با شروع فصل سرما تعداد مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون کاهش می یابد در حالی که تعداد درخواست مرکز درمانی رو به افزایش است.

دکتر اسلامی، رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  طی 9ماه گذشته به طور کل 350 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه تهران مراجعه کرده که از این تعداد بیش از 286 هزار مورد کیسه خون تهیه شده است.

وی افزود: با شروع فصل سرما و کاهش تعداد مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون، این سازمان تیم های بسیار زیادی را به مناطق مختلف استان تهران ، نهادها و سازمان ها اعزام کرده است ما بیش از  790 تیم سیار به مراکز مختلف که احساس نیاز شد اعزام کرده ایم که در آمار کلی 9 ماهه گذشته سال 37 هزار کیسه خون اهدایی سهم تیم های اعزامی است که می توان گفت: 17 درصد از خون های اهدایی توسط تیم های سیار سازمان انتقال خون تهیه شده است.

رئیس انتقال خون تهران تاکید کرد: از آن جايی که مصرف خون امری همیشگی است و محدود به زمان خاصی نیست لذا تعطیلات ناخواسته و وضعیت آب و هوا نباید مانع از مراجعه اهدا کنندگان به سازمان برای امر اهدای خون شود و باید توجه داشت که درخواست خون و فرآورده های خونی از مراکز درمانی همواره وجود دارد و هر روز رو به افزایش است./ح




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار