نماينده مردم كاشمر و بردسكن در مجلس گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتي در حال حاضر بهترين موقعيت براي تبديل تهديد به فرصت را در اختيار داريم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگارن "صمد اسماعيل‌نيا" نماينده بردسکن و خليل‌آباد در مجلس در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز(سه شنبه) بهارستان گفت: در مطالعه‌اي که در سال گذشته به عمل آمد 53 درصد جوانان بردسکن و 39 درصد جوانان کاشمر از شهر مهاجرت مي‌کنند در حالي که در شهرستان‌هاي همسايه ما اين آمار به 11 ، 9 و 4 درصد مي‌رسد علي رغم اينکه شهرستان ما از لحاظ قابليت از شهرستانهاي ديگر توانايي‌هاي بيشتري دارد.

وي افزود: دليل مهاجرت جوانان از شهرستان به دليل سوء مديريت، سياست‌زدگي، تفرقه و اختلاف است و دامن زدن به اين امور مهاجرت جوانان را تشديد مي‌کند.

"اسماعيل‌نيا" در ادامه تصريح کرد: جا دارد از "رئيس جمهور" تشکر کنم به خاطر اينکه اين منطقه را به شهرستان گسترش دادند اما در خصوص دو‌بانده شدن جاده رفت و آمد به اين منطقه از وزير راه و شهر سازي گله مي‌کنم و اميدوارم که اين تاخير هرچه زودتر مرتفع شود و همچنين بر روي ساخت فرودگاه شهيد مدرس تاکيد مي‌کنم و از وزير محترم نيرو، صنعت،معدن و تجارت تقاضا مي‌کنم که بر  توزيع آب و نوع آب مصرفي در منطقه نظارت داشته باشند.

نايب رئيس کميسيون کشاورزي،آب و منابع طبيعي با اشاره به مسئله سوريه گفت: در شرایط کنونی تاریخ شاهد مظلومیت سوریه هستیم، اما این کشور همچنان در مواضع ضد اسرائیلی و ضد صهیونیستی خود باقی مانده و مظلومانه و مردانه به راه خود ادامه می‌دهد.

نماينده برداسکن و خليل آباد تصريح کرد: شرايط کنوني بهترين فرصت است که تمام حق‌طلبان بر عليه مستکبرين و ضد عدالت بسيج شوند تا زمينه عدالت محوري گسترش يابد.

اسماعيل‌نيا در ادامه با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتي گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتي در حال حاضر بهترين موقعيت براي تبديل تهديد به فرصت را در اختيار داريم، همانطور که در ديداري که با "مقام معظم رهبري" برگزار شد، ايشان فرمودند: ما در مسئله هسته‌اي به سه يا چهار سانتريفيوژ راضي بوديم اما وقتي که در اختيار ما قرار ندادند از اين فرصت استفاده  کرده و در حال حاضر کشور از 11 هزار سانتريفيوژ برخوردار است.

وي با اشاره به نقش توليد در کشور گفت: پيشنهاد من اين است که 80 درصد بودجه را به توليد اختصاص دهيم مسئله‌اي نيست اگر برخي از جاده‌ها نا تمام بماند يا ساخت و سازها مدتي راکد باشد در همه شرايط و سختي‌ها راه حل وجود دارد در دوران جنگ هم با بصيرت کامل توانستيم به افتخارات بزرگي دست پيدا کنيم و اكنون هم با استفاده از تجارب گذشته مي‌توانيم از اين فرصت‌ها بهترين استفاده را انجام دهيم.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار