سه سال پس از آنکه يک گروه شورشي در سومالي اعلام کرد که يک فرانسوي – عضو سازمان اطلاعات خارجي فرانسه و سرجاسوس پاريس در موگاديشو - را به گروگان گرفته است، سازمان اطلاعات خارجي فرانسه بر آن شد تا در يک عمليات ويژه با استفاده از کماندوهاي خود يک گروگان قديمي را نجات دهد.اما هاليوود بازي فرانسوي‌ها کاردستشان داد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ يک عمليات ويژه با استفاده از کماندوهاي خود برای نجات دادن يک گروگان قديمي که در نخستين ساعات بامداد روز شنبه روي داد به شکست نيروهاي فرانسوي در رسيدن به اهدافشان مواجه شد چرا که نه تنها گروگان آزاد نشد، بلکه دو سرباز فرانسوي کشته شدند و يک نفر ديگر هم که زخمي شده به دست گروه شورشي الشباب سومالي اسير شده است.

 وزارت دفاع فرانسه با انتشار بيانيه‌اي با تاييد خبر حمله کماندويي اعلام کرد عمليات براي نجات ديني الکس که از تابستان سال 2009 توسط شورشيان به گروگان گرفته شده با شکست منجر شد. در اين عمليات 17 نفر از اعضاي گروه شورشي مسلح نيز کشته شدند.

 در اين بيانيه آمده است که نيروهاي عمل کننده با مقاومت سخت و سنگين ربايندگان مواجه شدند و در اين نبرد دو نظامي فرانسوي نيز کشته شدند.

 در حالي که بيانيه وزارت دفاع فرانسه حکايت از آن دارد که ديني آلکس توسط ربايندگان کشته شده، گروه الشباب با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد که نه تنها گروگان زنده است، بلکه آنها يک سرباز زخمي فرانسوي را هم به اسارت گرفته‌اند، خبري که مي‌تواند براي مقامات نظامي و امنيتي فرانسه گران تمام شود.

 در بيانيه الشباب آمده است که در اين عمليات چندين نظامي فرانسوي کشته شدند و تعدادي هم زخمي شدند و ما به دليل اين عمليات در طول دو روز آينده ديني آلکس را به صورت علني محاکمه کرده و حکم او را هم صادر مي‌کنيم.

 پاريس مدعي است که تمام مذاکرات با ربايندگان براي نجات اين گروگان در طول سه سال و نيم گذشته به دليل سرسختي آنها با شکست مواجه شد و آنها ناچار شدند براي نجات او از وضعيت غير انساني نگهداري، دست به اين عمليات بزنند.

 هر چند هاليوودبازي نظاميان فرانسوي به دليل موقعيت و طبيعت ناشناخته سومالي از همان ابتدا نتيجه‌اي جز شکست نداشت و مسولان فرانسوي نيز مي‌دانستند با شنيده شدن صداي اولين گلوله گروگان آنها کشته خواهد شد، اما آنها اين عمليات را به اميد موفقيت چند درصدي انجام دادند اما نتيجه آن چيزي نبود که فرانسوا اولاند بخواهد از آن بهره‌برداري لازم سياسي و تبليغي را کند.  

منبع: تابناک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.