رييس جمهور با اشاره به اينكه برخي خيال مي كنند كه با فشار اقتصادي مي توانند ملت ايران را از مسير خود بازدارند، گفت: ملت ايران مصمم است سرعت پيشرفت خود را حفظ كرده و آن را افزايش دهد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌هاي عمراني، صنعتي و درماني استان سمنان گفت: ‌بهترين مدل براي ساختن كشور آن است كه متكي به امكانات درون كشور باشد و ايران سرشار از استعدادهاي مادي و انساني است.

رئيس جمهور تاكيد كرد: هرگونه پيشرفت اقتصادي كه گوشه‌اي از آن متكي به خارج از كشور باشد، نقطه آسيب‌پذيرمان خواهد بود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ملت ايران، ملتي با فرهنگ و داراي پيام براي همه جهانيان است، تصريح كرد: ملت ايران در طول تاريخ به ويژه در دوران انقلاب اسلامي كه پرچم توحيد و عدالت را در جهان برافراشت براي مردم دنيا پيام داشته است.

رئيس جمهور با اشاره به وسعت كشورمان گفت: اگر از ظرفيت‌هاي غيرفعال كشور به ويژه برخي از معادن، استفاده شود، ديگر نيازي به فروش نفت نداشته و مي‌توانيم آن را به كالايي بهتر تبديل كرده و با سود بيشتر به فروش برسانيم.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد:‌اگر به منابع و استعدادهاي خود متكي باشيم ديگر هيچ كدام از زورگويان عالم نمي‌توانند در برابر اراده ملت بزرگ ايران اقدامي داشته باشند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر لزوم سازندگي و آباداني كشور با اتكاء بر توانمندي، امكانات و استعدادهاي كشور گفت: ملت ايران ملتي با فرهنگ و داراي پيام براي همه دنيا بوده و بايد از همه امكانات و ظرفيت‌هاي خود به طور هوشمندانه براي ساختن كشور استفاده كند.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افتتاح دو بيمارستان مجهز در حوزه بهداشت و درمان در استان سمنان تصريح كرد: تجهيزات اين دو مركز بسيار پيشرفته و كامل است و اميدواريم پزشكان خوب كشور بتوانند با بهره‌گيري از اين امكانات، خدمات شايسته‌اي را به مردم استان ارائه دهند.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: استان سمنان بايد به لحاظ سلامت در بالاترين سطوح قرار داشته باشد.

رئيس جمهور با اشاره به لزوم رسيدگي مطلوب به مراجعه كنندگان مراكز درماني استان، گفت: سمنان مي‌تواند به سرعت به يكي از مراكز آموزشي و درماني درجه يك كشور تبديل شود.

احمدي‌نژاد همچنين با بيان اينكه در حوزه نيرو، ايران تنها كشوري است كه داراي دو شبكه موازي انتقال نيرو و انرژي است و اين موضوع موجب هزينه‌هاي سنگين و اتلاف انرژي مي شود، گفت: بايد با توجه به وجود شبكه انرژي در تمام كشور، براي هر منطقه نيروگاه مختص به آن منطقه ساخته شود.

رئيس جمهور با بيان اينكه امروز خوشبختانه ساخت نيروگاه با ظرفيت 25 مگاوات به طور 100 درصد در داخل كشور انجام مي‌شود، تصريح كرد: معتقدم در كشور ديگر نيازي به ساخت نيروگاه هاي بزرگ وجود ندارد و بايد به سمت ساخت نيروگاه‌هاي كوچك حركت كنيم.

وي با بيان اينكه وقوع هر پيشرفتي نيازمند انرژي است و برق از پاكترين انرژي‌هاست، گفت: امروز به طور رسمي در استان سمنان دو نيروگاه مورد بهره‌برداري قرار گرفت كه بيش از مصرف استان، ظرفيت توليد دارد و كشاورزان و صنعتگران با توسعه كارها بايد از ظرفيت اين نيروگاه‌ها استفاده كنند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: اين نيروگاه‌ها حرارتي هستند و بايد با ايجاد سيكل تركيبي و استفاده از بخار، ظرفيت توليد نيروگاه‌ها را به بيش از 50 درصد افزايش داد و جوانان ايراني توانسته‌اند با ساخت دستگاه‌هايي جلوي هدر رفتن بخار در نيروگاه‌ها را گرفته و بايد از اين انرژي در نيروگاه‌ها استفاده شود.

رئيس جمهور تاكيد كرد: نگاه وزارت نيرو بايد به سمت صادرات برق باشد، سالهاي 86 و 87 در فصل تابستان، مشكل قطعي برق داشتيم كه با همت وزارت نيرو و بخش خصوصي، امروز به صادر كننده برق تبديل شده‌ايم.

احمدي‌نژاد ادامه داد: امروز به 6 كشور، برق صادر مي‌كنيم و وزارت نيرو در سال يك ميليارد دلار صادرات برق دارد؛ ضمن اينكه تلاش در اين راستا صرفاً يك كار اقتصادي نيست و زنجيره صادرات ايجاد شده در اطراف كشور موجب تقويت دوستي‌ها و برادري‌ها و امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي است و با اين كار فرصت شيطنت شياطين كم مي‌شود و اين نوع صادرات ارزش‌هاي راهبردي دارد.

احمدي‌نژاد گفت: ايران از كشورهاي كم بارش است و اين استان هم جز استان هاي كم بارش كشور مي‌باشد، ضمن دعا براي بارش باران بايد از خداوند مدد بخواهيم كه بتوانيم از ساير منابع براي تامين آب مورد نياز استان استفاده كنيم.

رئيس جمهور خاطر نشان كرد: دو طرح بزرگ انتقال آب يكي از شمال و ديگري از جنوب در دستور كار دولت است كه هر دو شروع شده‌اند و همه بايد براي اجراي اين طرح‌ها كمك و پشتيباني كنند.

احمدي نژاد تاكيد كرد: متاسفانه بعضاً عده‌اي فقط سنگ‌اندازي مي‌كنند اگر قرار به مانع تراشي باشد، جلوي بهترين كارها را هم مي‌شود، گرفت و براي آن بهانه‌اي پيدا كرد؛ اما هنر اين است كه كمك كنيم تا همه كارها راه بيفتد و اجازه ندهيم سرعت كار در اين پروژه ها كاهش پيدا كند.

رئيس جمهور با توصيه به مردم براي مصرف مناسب آب و برق تاكيد كرد: كشاورزان نيز بايد با بهره گيري از شيوه‌هاي جديد آبياري مصرف را رعايت كنند.

احمدي‌نژاد در ادامه به افتتاح پروژه‌هاي مسكن مهر در استان اشاره كرد و گفت: مسكن نياز اوليه زندگي است و بايد به جايي برسيم كه هر خانواده‌اي كه تشكيل شد، كليد واحد مسكوني، به آنها تحويل داده شود.

رئيس جمهور ادامه داد: استان سمنان داراي زمين‌هاي فراوان است و بايد پروژه‌هاي مسكن مهر در آينده به صورت ويلايي و در زمين‌هايي با متراژ بالاتر بنا شود.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به اخلاق حسنه، محبت، برادري و بزرگواري مردم سمنان تصريح كرد: مردم سمنان در طول تاريخ در حاشيه كوير با صيانت از ارزش‌هاي الهي و آموزه هاي پيامبر(ص) و آل پيامبر بدنبال تلاش براي ساختن و آباداني و عزت ايران بوده و هستند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار