رييس‌جمهور روابط دو ملت ايران و تونس را بسيار خوب و داراي سابقه تاريخي و فرهنگي دانست و با اظهار خرسندي از تحولات تونس اظهار داشت: ملت ايران از اينكه امروز با اراده ملت تونس، مسير پيشرفت و تعالي اين كشور طي مي‌شود، بسيار خرسند است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد در ديدار سفير جديد تونس در جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران و تونس داراي دو ملت متمدن و با فرهنگ هستند و امروز فرصت خوبي ايجاد شده كه همكاري‌هاي خود را در تمامي زمينه‌ها تقويت كنيم.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: ايران و تونس در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي نيز مي‌توانند ارتباطات خود را براي ساختن دنيايي سرشار از عدالت، پاكي و كرامت گسترش دهند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز جهان به شدت به دنبال فرهنگ جديدي بر پايه عدالت، پاكي، احترام و انسانيت است، گفت: اين ويژگي‌ها ،عناصري است كه عميقاً در فرهنگ دو ملت ايران و تونس موج مي‌زند و بايد از اين ذخيره بزرگ خود براي انجام مأموريت‌هاي جهاني استفاده كنيم.

سفير جديد تونس نيز در اين ديدار پس از تقديم استوارنامه خود به دكتر احمدي‌نژاد، با بيان اينكه دوستي و برادري تاريخي، ايران و تونس را به هم پيوند داده است، گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران و ملت بزرگ اين كشور توانسته تحت رهبري‌ مسئولين خود، تهديدها را به فرصت تبديل كرده و در مسير پيشرفت و سرافرازي و انسانيت اقدامات بي‌نظيري انجام دهد.

وي با تأكيد بر اراده دولت و ملت تونس براي تقويت بيش از پيش روابط خود با جمهوري اسلامي ايران در تمامي عرصه‌ها، اظهار داشت: يكي از دستاوردهاي انقلاب بزرگ مردم تونس، دستيابي به گرايش اسلامي خود بوده و فرصت جديدي به دست آمده تا با كشورهاي اسلامي روابط نويني را پايه‌ريزي كنيم و در اين ميان نسبت به جمهوري اسلامي ايران نگاه ويژه داريم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تونس ، پیشرفت ، همکاری ، ایران ، تعالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار