با حضور رئيس‌جمهور مجتمع كشت و صنعت نيشكر دهخدا به عنوان هفتمين شركت از مجتمع‌هاي كشت و صنعت تابعه شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي خوزستان و بزرگترين كارخانه توليد MDF از باگاس نيشكر رسماً افتتاح شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد كه از صبح امروز (سه شنبه) براي افتتاح رسمي چندين پروژه عمراني، خدماتي، صنعتي، كشاورزي و زيربنايي به استان خوزستان سفر كرده است، با حضور در مجتمع كشت و صنعت نيشكر دهخدا ضمن بازديد از بخش هاي مختلف اين مجموعه و اطلاع از چگونگي روند احداث و توليدات آن اين مجموعه را به طور رسمي افتتاح كرد.

مجتمع كشت و صنعت نيشكر دهخدا كه به منظور تامين بخشي از شكر مورد نياز كشور و ساير محصولات مورد استفاده در زنجيره اي از توليدات صنايع پايين دستي نيشكر و ايجاد اشتغال پايدار احداث شده است، سالانه يك ميليون تن نيشكر، صدهزار تن شكر خام، 175 هزار تن شكر سفيد، 35 هزار تن ملاس و 340 هزار تن باگاس را دارا مي باشد.

مجتمع كشت و صنعت نيشكر دهخدا براي 2 هزار و 185 نفر به طور مستقيم وبراي بيش از 3 هزار نفر به طور غيرمستقيم ايجاد اشتغال مي كند.

فعاليت هاي شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي در وسعت 11 هزار و 222 هكتار صورت مي گيرد و مجتمع كشت و صنعت دهخدا بالغ بر 5 هزار و 617 هكتار زمين زير كشت نيشكر در سال 90 داشته كه 2.8 برابر استاندارد كشت ساليانه شركت هاي كشت و صنعت مشابه بود و ركوردي در تاريخ كشت نيشكر كشور محسوب مي شود.

بزرگترين كارخانه توليد MDF از باگاس نيشكر در خاورميانه نيز كه امروز افتتاح شد ظرفيت توليد 132 هزار متر مكعب MDF در سال دارد و با صرف هزينه اي بالغ بر 130 ميليارد تومان احداث شده و ايجاد اشتغال براي 675 نفر را دار است.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: افتتاح ، دهخدا ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار