نظامي سابق و متحد کليدي هوگو چاوز به احتمال بسيار بار ديگر به عنوان رئيس مجلس اين کشور برگزيده خواهد شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ ديوسدادو کابلو (Diosdado Cabello) نظامي سابق و همراه هوگو چاوز که به مدت يک روز، رياست جمهوري ونزوئلا را نيز به عهده داشت، احتمالا بار ديگر به عنوان رئيس رئيس مجلس اين کشور برگزيده شود.
اين در حالي است که هوگو چاوز، رئيس جمهور اين کشور همچنان در کوبا براي درمان بيماري سرطان بستري است. چاوز پنجاه و هشت ساله بيش از سه هفته است که در انظار عمومي ظاهر نشده است و همين امر باعث شده است برخي اين گمانه زني ها را مطرح کنند که احتمالا کابلو به عنوان جانشين وي نيز مطرح باشد.  
با اين حال، چاوز در اوايل دسامبر با انتصاب نيکلاس مادورو، معاون خود به عنوان جانشين و در خواست از راي دهندگان براي راي دادن به وي در صورت شرکت در انتخابات رياست جمهوري، بر اين گمانه زني ها خط پاياني کشيد.
کابلو که در حزب حاکم سوسياليست ونزوئلا به عنوان رئيس کنگره ملي نفر دوم به شمار مي آيد در اوايل سال جاري با اين اميد که حتما بار ديگر به عنوان رئيس مجلس برگزيده مي شود، نامزد شد.
وي در 1992 ، در کودتاي ناکام چاوز، همراه وي بود که باعث شد مدتي با رئيس جمهور فعلي ونزوئلا در زندان به سر برد. وي در هزار و نهصد و نود و هشت، در انتخابات رياست جمهور که به پيروزي چاوز انجاميد، در کنار وي بود. اگر چه گفته مي شد که وي به عنوان اصلي ترين هم آورد براي مارودو به شمار مي آيد ولي وي با تکذيب اين مساله گفته است بي چون و چرا از دستورات چاوز اطاعت مي کند.

برچسب ها: بین الملل ، چاوز ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار