یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: نور درمانی تأثیر بالایی در کاهش میزان افسردگی فصلی دارد.

محسن دهقانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: نوردرمانی یا فتوتراپی برای درمان اختلال خلقی فصلی، و با حمایت هایی برای اختلالات روانی غیر فصلی نیز استفاده می شود.

این کارشناس اظهار کرد: نور درمانی شامل قرار گرفتن در معرض نور روز و یا طول موج خاصی از نور با استفاده از لیزر، لامپ های فلورسنت، دیودهای ساطع کننده نور، لامپ های دیکرونیک و یا لامپ های بسیار روشن که معمولا با دستگاه های مختلف کنترل می شود، است. نور برای مدت زمان تجویز شده و در برخی موارد در یک زمان خاص از روز تجویز می شود.

این کارشناس روانشناسی به بیان نحوه ی کار در نوردرمانی پرداخت و ادامه داد: نور درمانی که شبکیه چشم را مورد هدف قرار می دهد در درمان اختلالات ریتم شبانه روزی مانند سندرم خواب مرحله ای متاخر که نوعی اختلال در خواب است، استفاده می شود و همچنین می تواند برای درمان اختلال خلقی فصلی، و با حمایت هایی برای اختلالات روانی غیر فصلی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی کنترل درد، تسریع بهبود زخم، رشد مو، بهبود در خواص خون و گردش خون و بیماری ها و اختلالات مرتبط با سینوس را از دیگر کاربردهای پزشکی نور درمانی معرفی  کرد و  گفت: در بسیاری از این روش ها  از درمان با لیزر کم توان و درمان با نور قرمز در محدوده ۶۲۰  تا ۶۶۰  نانومتر استفاده می شود./ ب

برچسب ها: نور ، درمانی ، مقابله ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.