روزنامه الشرق اعلام کرد با توجه به ادامه روند رو به رشد مصرف داخلی نفت در این کشور تا دو دهه دیگر صادرات نفت عربستان متوقف خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ، روزنامه الشرق اعلام کرد مرکز سیاست های نفتی و پیش بینی های راهبردی در باره پیامد منفی مصرف داخلی رو به رشد نفت در عربستان بر صادرات نفت این کشور هشدار داد.

در گزارش این مرکز که در آغاز سال جدید منتشر شد آمده است بیش از نود درصد از درآمدهای عربستان از صادرات نفت تأمین می شود.

صادرات نفت عربستان امسال به دو میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون بشکه به ارزش یک تریلیون ریال سعودی معادل دویست و شصت و شش میلیارد دلار و ششصد و بیست میلیون دلار رسید که پنج ممیز شش دهم درصد بیشتر از سال 2011 است.

این مرکز افزود نرخ فرآورده های نفتی داخل عربستان جز پایین ترین نرخ ها در جهان است .
این مرکز خاطر نشان کرد رشد مصرف داخلی فرآورده های نفتی داخلی در عربستان سالانه هشت درصد است که جز نرخ های بالای مصرف در جهان است .

این مرکز اعلام کرد اگر روند مصرف فرآورده های نفتی در عربستان با همین روند ادامه داشته باشد ، تا دو دهه دیگر همه تولیدات نفت این کشور به مصرف داخلی می رسد و این به معنای توقف صادرات نفت ریاض و از دست رفتن نود و سه درصد از منابع درآمدی این کشور است.

براساس پیش بینی هایی که پیشتر اعلام شده بود میدان های نفتی بزرگی در عربستان کشف نشده است و اوج تولید این کشور در سال 2005 به ده میلیون بشکه در روز رسید و این میزان در نیمه 2030 به نصف کاهش خواهد یافت.
برچسب ها: صادرات ، نفت ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار