مسابقات كبوتران «نامه بر» در پاكستان هر ساله بسياري از دوستداران پرورش گونه هاي نادر كبوتر را به اين كشور مي كشاند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کبوتران نامه بر از مشهورترین انواع کبوتر هستند که نمونه ای از آن از لحاظ جثه بزرگ تر از کبوتران خانگی دارد است و پاهای بزرگ و قرمز شفاف از ویژگی‌های خاص این نوع است که رفته رفته در خطر انقراض قرار گرفته‌. گونه دوم کاملاً شبیه به کوتران وحشی است که بر اثر آموزش توانایی دارد که دو نقطه جغرافیایی را از یاد نبرد.

کشور همسایه ایران یعنی پاكستان به داشتن كبوترهاي نامه بر كه قادرند تا 90 کیلومتر در ساعت پرواز كنند، شهرت دارد. ارزش هر يك از اين كبوترها حدود دو هزار دلار است و افراد زیادی در این کشور به پرورش و خرید و فروش این حیوانات مشغولند.
 
مسابقات كبوتران «نامه بر» در پاكستان هر ساله بسياري از دوستداران پرورش گونه هاي نادر كبوتر را به اين كشور مي كشاند اما دوستداران و پرورش دهندگان كبوتر در سراسر جهان اميدوارند بتوانند مسابقه اي بين المللي و بزرگ در پاكستان برگزار كنند.

این دوستداران اميدوارند بتوانند مسابقه اي بين المللي در خصوص شناسايي انواع گونه هاي كمياب كبوتر كه شبه قاره هند به داشتن اين نوع كبوترها معروف است، برگزار كنند.

با وجود سرماي شديد در پايتخت پاكستان، پرورش دهندگان كبوتر بويژه كبوترهاي معروف به "نامه بر"، خود را براي مسابقه داخلي آماده مي كنند و امیدوارند این مسابقه به زودی در ابعاد بزرگتری برگزار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.