پژوهشگران واحد علوم تحقیقات دستگاهی را طراحی کردند که با استفاده از بخار هوا، آب مقطر همراه با املاح مورد نیاز برای آشامیدن تولید و انرژی مورد نیاز خود را از طریق خورشید تامین می‌کند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي واحد علوم تحقيقات ؛دکتر امیرحسین جاوید- رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم تحقیقات کم آبی را یکی از مشکلات کشور دانست و افزود: با توجه به گستردگی سواحل در شمال و جنوب و گرما و رطوبت زیاد در شهرهای جنوبی کشور ظرفیت مناسبی برای تولید آب از رطوبت هوا در کشور وجود دارد.
 
وی از اجرای طرح تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: در این طرح با استفاده از قوانین فیزیکی و نیمه رساناها دستگاه آب شیرین کنی را عرضه کردیم که با جذب رطوبت هوا آب قابل شرب تولید می‌کند.
 
 جاوید آب ورودی این دستگاه را بخار هوا دانست و ادامه داد: به منظور کاهش مصرف انرژی از سیستم‌های ترموالکتریک استفاده شد و از سوی دیگر برای تامین انرژی مورد نیاز پنل‌های خورشیدی پیشنهاد شد.
 
 رئیس دانشکده علوم و فنون دریایی واحد علوم تحقیقات به بیان عملکرد این دستگاه پرداخت و توضیح داد: ترموالکتریک این دستگاه متشکل از دو لایه بسیار سرد و بسیار گرم است و با اختلاف پتانسیلی که ایجاد می‌شود، تولید سرمایش و گرمایش می‌کند.
 
 جاوید با بیان اینکه رطوبت هوا از طریق یک فن وارد سیستم می‌شود، اضافه کرد: بخش سرمایش به رادیاتور وصل شده است و بخار هوا از میان رادیاتور عبور می‌کند و به مایع تبدیل می‌شود و در مخزن زیرین سیستم ذخیره می‌شود. /ع2
 

برچسب ها: خورشید ، انرژی ، بخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار