طرح پژوهشی عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در دومین جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت سال 1391 به عنوان طرح برتر برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفت.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر مسعود هنرور عضو هیات علمی این واحد در این جشنواره که به همت موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد ، به عنوان طرح منتخب و برتر برگزیده شد .
 
دکتر هنرور در رابطه با این طرح پژوهشی گفت: در این تحقیق تلاش شده است تا با بررسی عوامل موثر بر قیمت تمام شده انواع نانهای سنتی تولید شده در ایران به شناسایی هزینه های تولید این نان ها و نقش فرمولاسیون و شرایط تولید در خصوصیات کیفی محصولات نانوایی پرداخته شود.
 
هنرور با بیان اینکه نان یکی از قدیمی ترین نعمت های حاصل از کار بشر است و بر اساس اطلاعات موجود، قدمت نان به 6 هزار سال می رسد افزود: نان تهیه شده با خمیر ترش یا مخمر از ابتکارهای شگفت انگیز فراعنه مصر بوده است.
 
وی با بیان این مطلب که با استفاده از نتایج به دست آمده طراحی نظام باز مهندسی تکنولوزی نانهای سنتی عمده از طریق انرژی ارائه شده است، ادامه داد: در قسمت دیگری از این مطالعه صورت گرفته ، بررسی های اولیه فنی در خصوص مصارف انرژی و تجهیزات اندازه گیری در ممیزی انرژی نانوایی ها ، موازنه انرژی و محاسبه تلفات انرژی در تولید نانهای سنتی انجام شده است.
 
لازم به یادآوری است در بخشی از متن تقدیر دکتر مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت از دکتر هنرور آمده است: بدینوسیله کسب مقام طرح پژوهشی برتر با عنوان" باز مهندسی باز مهندسی تکنولوژی تولید نان های سنتی
 
عمده با الویت کاهش قیمت تمام شده" را در دومین جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت سال 1391 تبریک عرض نموده و از درگاه الهی دوام توفیقات روزافزون شما را مسئلت می نمایم.
 
لازم به ذکر است آقایان دکتر مهرداد قوامی رئیس دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات ، مریم میزانی دانشیار دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات ، علیرضا اسعدی کارشناس ارشد مهندسی شیمی و خاطره کریمی کارشناس ارشد علوم و مهندسی صنایع غذایی در این طرح پژوهشی همکاری داشته اند.
/ع2
برچسب ها: پژوهش ، علمی ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار