روزنامه ساندي تايمز انگليس در تازه ترين شماره خود از تلاشهاي نيروهاي اسرائيلي براي ترور ديكتاتور سابق عراق در سال 1992ميلادي پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ در گزارش امروز ساندي تايمز كه با جزئيات منتشر شده آمده است 22تن از نيروهاي ويژه اسرائيل در سال 1992ميلادي قصد داشتند با لباس مبدل در تشييع جنازه عموي صدام حسين شركت كرده وهمزمان با ورود ديكتاتور سابق عراق به اين مراسم وي را با فشار يك دكمه وپرتاب دو موشك ترور كنند.
اين گزارش همچنين مي افزايد برخي از نيروهاي اسرائيلي خود را براي وارد شدن در صف زنان در مراسم تشييع عموي صدام حاضر كرده بودند ودليل آن را هم اين برشمردند كه در صورت فرار صدام وي را بوسيله سلاحي پيشرفته كشته وگردن آن را قطع كنند.
گزارش ساندي تايمز دليل به وقوع نپيوستن اين عمليات از سوي موساد را دفن خيرالله طلفاح عموي ديكتاتور سابق عراق در مقبره خانوادگي آنهادر تكريت دانستند.
همچنين برخي منابع دليل ديگر شكست ترور صدام حسين در سال 1992ميلادي را دستور لغو اين عمليات از سوي اسحاق رابين وكشته شدن چندين تن از نيروهاي اسرائيلي حين تمرين نظامي در صحراء نقب برشمردند
برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، صدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار