با نصب دو دستگاه توربین گازی و راه اندازی یک کلید خانه در سکوی رسالت روزانه 6 هزار لیتر گازوییل در این سکو صرفه جویی می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس معاون سکوی رسالت جلوگیری از آلودگی زیست محیطی را یکی دیگر از مزایای نصب و راه اندازی این تجهیزات اعلام کرد و گفت : برای راه اندازی توربینهای این منطقه به جای گازوییل ،از گاز همراه نفت میدان رسالت استفاده و از سوزانده شدن گازهای همراه نفت جلوگیری می شود.
میدان نفتی رسالت در 95 کیلومتری جزیره لاوان است ونفت تولیدی این میدان با یک خط لوله به میدان رشادت و از آنجا به جزیره لاوان فرستاده می شود.
محمدی رییسی افزود : توربینهای گازی علاوه بر تامین برق سکوی رسالت ، برق مورد نیازپمپهای چاههای نفت نیز تامین می شود .
وی تصریح کرد: مزیت راه اندازی کلید خانه ها نیزبهره برداری بیشتر از چاههای تعمیر شده و درنتیجه افزایش ظرفیت تولیدی میدان رسالت است نصب دو دستگاه توربین گازی و راه اندازی یک کلید خانه در راستای طرح بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش تولد نفت در سکوی رسالت روزانه 150 میلیون ریال صرفه جویی را نیز در پی دارد.
طرح نوسازی و بازسازی میدان نفتی رسالت در منطقه عملیاتی لاوان با 70 درصد پیشرفت در دست اجرااست .
رییس منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران نیز گفت : با اجرای این طرح روزانه 13 تا 14 هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید این میدان افزوده می شود.
رجب خانی افزود : اکنون 14 حلقه چاه در میدان رسالت حفاری شده و برای افزایش برداشت از این میدان/ تعمیر 5 حلقه از 6 حلقه چاه تعمیراتی آن به پایان رسیده است .
رییس منطقه عملیاتی لاوان گفت : طرح بازسازی و نوسازی میدان نفتی رسالت تا 2 ماه دیگر به پایان می رسد./س

برچسب ها: میدان ، نفتی ، رسالت ، گازوئیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.