در حالی که بیش از چند روز تا سقوط آمریکا از پرتگاه مالی فرصت باقی نمانده است، دو حزب اصلی این کشور همچنان بر سر مواضعشان پافشاری می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه روسیا الیوم، وقوع پرتگاه مالی در آمریکا، باعث افزایش تنشها و دشمنیها بین دو حزب جمهوریخواه و دموکرات شده است. دشمنیها تا حدی بالا گرفته است که برخی از سیاستمداران آمریکایی، رئیس مجلس نمایندگان را دیکتاتور نامیده اند.
 
ریما ابو حمدیه گزارشگر روسیا الیوم گفت: مذاکرات در آمریکا، بین جمهوری خواهان و دموکراتها، برای رهایی یافتن از پرتگاه مالی ادامه دارد، اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است، زیرا هیچ یک از طرفین حاضر نیست از موضع خود عقب نشینی کند. در همین حال کارشناسان معتقدند مذاکرات برای حل مشکل مالی در آمریکا، به بن بست رسیده است و اگر دو طرف تا سی و یکم ماه دسامبر نتوانند در این مورد به توافق برسند، بحران جدیدی در این کشور ایجاد خواهد شد و مالیاتها در آمریکا به سطحی خواهد رسید که پیش از سال 2001 بود و با آمدن سال جدید، هزینه های عمومی به طور خودکار کاهش خواهد یافت و به صد و نه میلیارد دلار خواهد رسید. با چنین وضعی، مالیاتی که مردم آمریکا باید بپردازند، در پایان سال افزایش خواهد یافت .
 
برای مثال یک خانواده آمریکایی که درآمد سالیانه اش، به چهل و سه هزار دلار می رسد، باید حدود سه هزار دلار، مالیات بیشتر بپردازد. در همین حال مالیاتخانواده ای که درآمد سالیانه اش به صد و هفتاد و پنج هزار دلار می رسد، حدودهفت هزار و پانصد دلار افزایش خواهد یافت. کارشناسان معتقدند مشکل اصلی آمریکا، افزایش بدهی دولتی این کشور است که هر سال افزایش می یابد. سقف بدهی های دولت آمریکا، شانزده هزار و چهار صد میلیارد دلار تعیین شده است در حالی که از هم اکنون، میزان بدهی های آمریکا، به این سقف رسیده است، بنابراین اگر در کنگره آمریکا توافقی بین جمهوریخواهان و دموکرات ها حاصل و قانونی در این مورد در کنگره وضع نشود، دولت آمریکا برای تامین نیازهای مالی خود، دیگر نمی تواند با انتشار اوراق قرضه، مبلغ بیشتری قرض بگیرد، زیرا سقف بدهی ها از رقم تعیین شده بالاتر خواهد رفت. بیشتر مردم آمریکا با این حال جمهوریخواهان را مقصر اصلی در ایجاد پرتگاه مالی می دانند.
برچسب ها: آمریکا ، مالی ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار