تحلیلگر جهان عرب با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در سایه مذاکرات آتش‌بس، از مصر خواست در برابر اقدامات مکارانه آمریکا موضع قوی اتخاذ کند.

 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در سایه مذاکرات مربوط به آتش بس، از مصر خواست در برابر اقدامات مکارانه آمریکا، موضع قوی اتخاذ کند.

به گزارش روز شنبه رای الیوم، عطوان نوشت که مصر باید موضع قوی خود را در مخالفت با مذاکرات مضحک آتش بس نشان دهد، این مذاکرات بیهوده و سرپوشی دیپلماتیک برای کشتار‌های رژیم صهیونیستی در غزه است که تاکنون ۴۰ هزار شهید و ۹۳ هزار زخمی داشته است.

وی افزود: سیطره نظامیان اسرائیلی بر محور «صلاح الدین» و بستن گذرگاه رفح و بمباران مدرسه «مصطفی حافظ» افسر قهرمان مصری در غرب شهر غزه و شهادت شمار زیادی از آوارگان به مثابه توهین به مصر، رهبران، ارتش، میراث تاریخی و ملت اصیل آن است. این توهین به مراتب بزرگتر از اهانت ترور «اسماعیل هنیه» در قلب تهران است.

سردبیر رای الیوم ادامه داد: ما از رهبران مصر می‌خواهیم که تیر خلاص را به این مذاکرات مکارانه و دام پهن شده از سوی آمریکا برای طولانی کردن نسل کشی در غزه، زده و در‌ها را به روی روسای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل ببندند.

وی اضافه کرد: محور صلاح الدین در مرز مصر و فلسطین اشغالی بحث حاکمیتی و اشغال آن نقض معاهدات مصر و اسرائیل است. مصر یک جانبه به این مذاکرات احترام می‌گذارد، اما طرف دیگر، ارزشی برای آن قائل نیست، زیرا طرفی را مقابل خود نمی‌بیند که آن را وادار به احترام گذاشتن به این معاهدات ذلت بار کند.

عطوان نوشت: بار دیگر خواسته خود را از رهبران مصر درباره پایان دادن به مذاکرات تکرار می‌کنیم و خواستار اصرار بر خروج کامل نظامیان رژیم صهیونیستی از گذرگاه صلاح الدین و توقف کشتار و پایان دادن به اشغال غزه و بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به شکل فوری هستیم.

این تحلیلگر تاکید کرد: آمریکا جز زبان زور نمی‌شناسد. مقاومت اسلامی لبنان «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکایی صهیونیستی را راند و تعاملی با او به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم نداشت و یمنی‌ها بندر «ام الرشراش» را با وجود فاصله ۲ هزار کیلومتری زدند و از ورود کشتی‌های اسرائیلی به دریا‌های سرخ و مدیترانه و عرب و فراتر از آن در اقیانوس هند، ممانعت کردند، پس مصر از چه می‌ترسد؟ آیا افغان‌ها آمریکا را شکست ندادند؟ آیا مقاومت عراق اشغالگران آمریکایی را بیرون نکرد؟

وی افزود: در پایان به ایران و رهبران بازور‌های محور مقاومت می‌گوییم که اگر تاخیر در واکنش به ترور شهیدان هنیه و «فواد شکر» در راستای این بوده که به آمریکا بهانه‌ای برای تخریب مذاکرات داده نشود، دیگر این بهانه نیست و اعراب و مسلمانان امیدوارند که این واکنش به تاخیر نیفتد، زیرا تنها گزینه در مهار عربده کشی و زورگویی اسرائیلی و آمریکایی در منطقه ما است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
مثله همیشه کارشناسان شما در رویا سیر میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
آقای عنوان ایران بر اساس مصالح ومنافع خود عمل خواهد کرد شما بهتره از اون همزبان های ترسویت ودر راس از عربستان و امارات بخواهی که بخاری از وجود بی بخارشان بر آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
از عربهای بی رگ و غیرت انتظار حمایت نداشته باشید انها همان اهالی کوفه هستند منتها فکل زده و تر و تمیز
آخرین اخبار