هزاران تن از مردم ترکیه با آمدن به خیابان‎های این کشور علیه استقرار از قبل برنامه‎ریزی شده موشک‎های زمین به هوا پاتریوت ناتو در نزدیکی مرز سوریه، تظاهرات کرده‎اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، تظاهرات اعتراض‎آمیز مردم ترکیه که از جانب حزب کمونیست این کشور سازمان‎دهی شده بود، روز چهارشنبه در آنکارا برگزار شد.
 یکی از تظاهرکنندگان معترض گفت: دولت کنونی ترکیه هرکاری را به منظور جلب رضایت امریکایی‎ها انجام می‎دهد و به همین خاطر است که آن‎ها قرار است موشک‎های پاتریوت را در مرز مستقر کنند.
 تظاهرکنندگان دست‎نوشته‎هایی در دست داشتند که بر روی آن‎ها نوشته شده بود: ناتو به خانه‎ات برو ، جنگ نه و ما با امپریالیسم مخالف هستیم.
 یکی دیگر از تظاهرکنندگان معترض نیز در همین خصوص گفت: امریکایی‎های سعی می‎کنند همه ذخائر و منابع موجود در خاورمیانه را سرقت کنند. ما مردم ترکیه هرکاری که لازم باشد برای متوقف کردن آنان انجام خواهیم داد.
 ناتو در تاریخ ۲۱ دسامبر نام سه شهر ترکیه که قرار است موشک‎های پاتریوت طی هفته‎های آتی در آن‎جا مستقر شوند را معرفی کرد.
 ناتو با انتشار بیانیه‎ای در همین خصوص گفت: آلمان تجهیزات خود را در قهرمان ماراس، هلندی‎ها تجهیزات خود را در آدنا و امریکایی‎ها نیز تجهیزات خود را در قاضیان تب مستقر خواهند کرد.
 هزاران تن از مردم ترکیه در طول روزهای گذشته تظاهرات متعددی را علیه مداخله‎جویی‎های دولت کشورشان در امور داخلی سوریه، برگزار کرده‎اند.
 اعضای حزب اصلی مخالف در ترکیه موسوم به حزب خلق جمهوری‎خواه روز سه‎شنبه اعلام کردند که شبه‎نظامیان لیبیایی و سعودی از طریق مرز ترکیه به راحتی وارد خاک سوریه می‎شوند.
 ترکیه در تاریخ ۲۱ نوامبر رسما از ناتو خواست تا موشک‎های پاتریوت را به منظور حفاظت و تدافع از مرزهایش با سوریه در این کشور مستقر کند.
 ناتو نیز در تاریخ چهارم دسامبر با استقرار موشک‎های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه موافقت کرد.
 روسیه اعلام کرده است، آن‎چه که به عنوان تهدید علیه آنکارا از آن نام برده می‎شود صرفا به منظور توجیه استقرار موشک‎های پیش‎رفته پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه، بزرگ‎نمایی شده است.
 مسکو همچنین هشدار داده است که استقرار موشک‎های پاتریوت در ترکیه خطر مورد استفاده قرار گرفتن آن‎ها را به دنبال خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار