هتک حرمت آشوبگران در روز عاشورا واكنش‌ اقشار مختلف مردم را به همراه داشت كه در اين ميان نبايد از نقش جامعه دانشگاهي در مواجهه با اقدام دشمنان انقلاب غافل شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دشمن كه همواره منافع خود را در پيشرفت‌هاي نظام جمهوري اسلامي در خطر مي‌ديد از حربه‌هاي مختلفي استفاده كرد تا بتواند نظام مقدس اسلامي را از مسير اصلي خود منحرف كند، غافل از آن كه مردم ايران با دل و جان با انقلاب بيعت كرده‌اند و تا پاي جان نيز از حمايت از اين نظام دست برنخواهند داشت.

حماسه 9دي نيز تاريخ ماندگاري از جلوه بصيرت مردم ايران شد كه مردم ايران بار ديگر ولايت‌مداري خود را به اثبات رساندند .


رسانه هاي صهيونيستي، انگليسي و بيگانه از مدت‌ها قبل براي ايجاد بلوا و آشوب جريان در عاشوراي حسيني فراخوان داده بودند.

جمعي از افراد فريب خورده و اراذل و اوباش حامي موسوي و خاتمي در پي فراخوان رسانه‌هاي اجنبي با به آتش كشيدن اموال عمومي، بانك و خودروهاي شخصي و خانه‌هاي مردم و وارد کردن خسارت به برخي وزارتخانه‌ها، حرمت عاشوراي حسيني و مراسم عزاي اباعبدالله را شكستند.

اين اقدام آشوبگران در روز عاشورا واكنش‌ اقشار مختلف مردم را به همراه داشت كه در اين ميان نبايد از نقش جامعه دانشگاهي در مواجهه با اقدام دشمنان انقلاب غافل شد.

در جايي که دشمن سعي داشت از دانشگاه و دانشگاهي به مثابه نيرويي براي تحت فشار گذاشتن نظام و انقلاب اسلامي استفاده کند، و به جامعه دانشگاهي به منزله سرمايه‌اي براي پيشبرد اهداف ضد نظام خود مي‌انديشد، اين جامعه دانشگاهي است که با نقش فعال خود در حمايت از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي سربلند بيرون آمده‌ و دشمنان را در اجراي برنامه‌هاي خود ناکام‌ مي‌گذارد.

در همين راستا در هشتم دي‌ماه و روز قبل از حماسه مردمي 9 دي، دانشجويان در حركتي پيش‌گامانه كفن پوش در مقابل قوه قضاييه تجمع كرده و خواستار برخورد جدي قوه قضاييه با هتاكان عاشوراي 88 شدند.



تجمع دانشجويان مقابل قوه قضاييه در ابتدا با تعداد کمي از دانشجويان و اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي شامل اعضاي دفتر تحكيم وحدت،‌ جنبش عدالتخواه دانشجويي،‌ اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، بسيج دانشجويي و اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي مستقل دانشجويان سراسر كشور با سردادن شعارهايي مبني بر «سيدعلي لب تر كند، غسل شهادت مي‌كنيم»، «لبيك يا خامنه‌اي، لبيك يا حسين است»، «اي قوه قضائي اقتدار اقتدار»، «خامنه‌اي كوثر است دشمن او ابتر است»، «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «سلم لمن سالمكم خامنه‌اي، حرب لمن حاربكم خامنه‌اي»، «خوني كه در رگ ماست،‌هديه به رهبر ماست» و «اي رهبر آزاده،‌ آماده‌ايم آماده» ضمن محكوم كردن اقدامات هتاكان عاشورايي خواستار برخورد جدي با آنان شدند.

تجمع دانشجويان مقابل قوه قضاييه لحظه به لحظه پرشورتر شده و تا جايي که اين تجمع رنگ و بوي ديگري پيدا كرد؛ جمعيت کثيري از دانشجويان با در دست داشتن پرچم‌هايي با مضامين «لبيك يا حسين»، «يا مهدي»، «يا ابالفضل»، «يا حسين» و همچنين پرچم‌هاي سه رنگ جمهوري اسلامي ايران و تصاوير امام راحل و مقام معظم رهبري به جمع دانشجويان متحصن اضافه شدند.

دانشجويان تجمع‌كننده كه حالا تعداد آنها به هزاران نفر مي‌رسيد، با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين «سبز فقط سبز علي، لعنت به سبز اموي»، «آهاي يارو كه آمريكا باهاته، عاقبتت مي‌دوني كيش و ماته»، «سران فتنه سبز محكوم بايد گردند»، «يك دريا خون پشت سر نظامه، پيرهن عثمان مهلتش تمامه»، «ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند»، «بايد با سران فتنه سبز برخورد قانوني شود»، «ياحسين امان از ميرحسين»، «قوه قضائيه بايد با سران فتنه برخورد جدي كند»، « تا آخر ايستاده‌ايم»، «ما دانشجويان خواهان احياي دادگاه‌هاي محاكمه سران فتنه هستيم» و « صندوق‌هاي راي چرا ادب نكرديد؟ اشرافيت را منتخب نكرديد؟» ضرب‌الاجل يك هفته‌اي را از قوه قضاييه براي برخورد با سران فتنه طبق قانون مجازات اسلامي با اشد مجازات خواستار شدند.



در انتهاي اين تجمع 5 اتحاديه دانشجويي به تشكيل شوراي پيگيري "برخود با سران فتنه" پرداختند و اعلام کردند که پيگير اشد مجازات براي كساني كه طراح و هدايتگران اصلي اين بي‌حرمتي بوده‌اند از سوي قوه قضاييه هستند و در صورت هرگونه كوتاهي از سوي مسئولان قضايي به حرمت دل داغدار عصمت كبري حضرت زينب "سلام الله عليها " سوگند خوردند كه در انجام وظيفه اسلامي و انقلابي خود كوتاهي نخواهند كرد.

**دانشجويان همگام با مردم در حماسه 9 دي حضور داشتند

دانشجويان فرداي آن روز همراه با مردم انقلابي ايران در حماسه نه دي شرکت کردند و در حقيقت 9 دي آنطور که در کلام رهبر فرزانه ما تبلور يافته، نمادي از بصيرت، دشمن‌شناسي و حضور در عرصه‌ مجاهدانه توسط مردم مسلمان ايران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديار با اعضاي ستاد بزرگداشت 9 دي حضور عظيم و خروشان مردمي در 9 دي 88 ، تجلّي بارزي از هويت و ماهيت انقلاب يعني روح ديانت حاکم بر دل‌هاي مردم دانسته و افزودند: "نهم دي 88، حادثه کوچکي نيست بلکه آن حرکت عظيم و ماندگار مردمي، شبيه حرکت بزرگ ملت در روزهاي اول انقلاب است و بايد تلاش شود در سالگرد اين حماسه، حرف اصلي ملت ايران، يعني حرکت در سايه دين و تحقق وعده‌هاي الهي تبيين شود.

هنر اصلي امام خميني(ره)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجايي که مردم با شجاعت، بصيرت و عمل متناسب با ايمان خود، وارد ميدان شدند تمام مشکلات، و بزرگترين موانع در مقابل اراده مردم از بين مي‌رود.



در هر نقطه‌ي از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ايمان و عمل متناسب، به عرصه بيايند هيچ عاملي قادر به مقاومت نيست و اين يک نسخه کلي براي تمام ملت‌هاست، که امام خميني(ره) به آن عمل کرد و ملت ايران هم با اعتماد به امام راحل عظيم‌الشان، آن را بصورت عملي اثبات کرد.

آن معجزه‌گري که همه مردم را بسيج کرده، به صحنه مي‌آورد و با وجود همه سختي‌ها آنان را در صحنه نگه مي‌دارد، ايمان قلبي و ديني است چرا که بر اساس ايمان ديني، شما در هر شرايطي پيروز خواهيد بود و شکست معنايي ندارد.

(با اشاره به 9 دي)، در اين روز، مردم براساس وظيفه ديني خود به ميدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبليغات فتنه‌گران، مردم ايران ضمن پايبندي به نظام جمهوري اسلامي از عزم و اراده ديني استوار برخوردارند.

اين فتنه، صرفا منحصر به حضور عده‌اي افراد در خيابان‌ها نبود، بلکه ناشي از يک بيماري بود که با اقدامات سياسي و امنيتي قابل دفع شدن نبود، و به يک حضور عظيم مردمي نياز داشت، که چنين هم شد.

همانگونه که در ابتداي انقلاب، محرم به کمک اين مردم آمد و امام خميني(ره) فرمود خون بر شمشير پيروز است، در قضاياي 9 دي هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاري را خلق کرد.

اولاً در بزرگداشت نهم دي جنبه‌هاي شعاري غلبه پيدا نکند و ثانياً به عمق شعارها که حرف اصلي ملت ايران بود، توجه شود." ( بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي ستاد بزرگداشت 9 دي)

گزارش: الهه قاسمي

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار