معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: در قرارداد نیروگاه بوشهر با روس‌ها بندی به عنوان حق حجاب نداریم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، حسن قشقاوی معاون کنسولي وزير امور خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا حق حجاب به کارکنان زن روسی شاغل در نیروگاه بوشهر پرداخت می‌شود؟ گفت: نه در قرارداد راجع به نیروگاه اتمی بوشهر و نه در تعاملات محلی که مقامات استانداری یا شهرداری با دست‌اندرکاران روس نیروگاه بوشهر دارند، چنین چیزی وجود ندارد.

قشقاوي افزود: با آقای موسوی‌نژاد (نماینده بوشهر) صحبت کردم، موسوی‌نژاد به من گفت که از صحبت‌های او برداشت‌های بدی شده است. منظور آقای موسوی‌نژاد این بوده است که روس‌ها باید ارزش‌های دینی ما را رعایت کنند.

قشقاوی همچنین درباره سفر خود به ترکیه اظهار کرد: تا قبل از پایان امسال سفری به ترکیه دارم. ما سالانه اجلاس کمیسیون مشترک کنسولی به ریاست دو معاون وزیر برگزار می‌کنیم. ترکیه موافقت خود را با این سفر اعلام کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت دکتر عطاردی، استاد ایرانی دستگیر شده در آمریکا اظهار کرد: متاسفانه تاکنون تمام تلاش‌هایی که توسط دفتر حفاظت منافع ما در واشنگتن و تلاش‌های خانواده ایشان صورت گرفته بی‌نتیجه بوده است.

معاون کنسولي وزير امور خارجه در مورد آخرین وضعیت گروگان‌های ایرانی در سوریه گفت: گروگان‌ها سالم هستند و مذاکراتی براي آزادي آنها در حال انجام است و خوشبين هستيم که اين گروگان‌ها به زودي آزاد شوند.

قشقاوی در پاسخ به سوال دیگری در مورد دریافت غرامت از کشور عراق گفت: ما معتقدیم که حقوق ایران محفوظ است، اما مهم این است که در یک روند واقع‌بینانه‌ای این مساله مورد پیگیری واقع شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار