مدیر برنامه‌های شرکت روس‌اتم با اعلام اینکه نیروگاه بوشهر در زمین‌لرزه اخیر آسیبی ندیده است، تاکید کرد که این نیروگاه می‌تواند زمین‌لرزه‌ای به شدت 9 ریشتر را بدون وارد آمدن آسیب تحمل کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، "سرگی بویارکین" مدیر برنامه‌های شرکت انرژی اتمی روسیه "روس اتم" به خبرنگار ریا نووستی گفت: زمین لرزه به شدت 5.0 درجه ریشتر که روز یک شنبه در جنوب غربی ایران رخ داد، هیچ اثری در نیروگاه اتمی بوشهر نداشته است.

"بویارکین" در رابطه با این زمین لرزه گفت: نیروگاه بوشهر بر طبق طرح ساختمانی آن برای زمین لرزه هایی  به شدت تا 8 درجه در نظر گرفته شده است. زمین لرزه ای که روز یک شنبه رخ داد، در ناحیه نیروگاه فقط به شدت 4 درجه بود و این به مراتب کمتر از شدت پیش بینی شده است.

 

به گفته بویارکین، نیروگاه بوشهر می تواند زمین لرزه به شدت 9 درجه را بدون آسیب تحمل کند و مثل همه نیروگاه هایی که بر طبق طرح های روسیه احداث می شود، به سیستم لرزه نگاری مجهز است.

گفتني است، زمین لرزه اي به شدت 5 ريشتر روز يكشنبه ساعت 9 و 40 دقیقه به وقت محلی در 76 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر رخ داد. مرکز آن در عمق 10 کیلومتري سطح زمين قرار داشت ./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار