نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: امسال اعتباری بالغ بر 250هزار دلار از محل برنامه توسعه عمران سازمان ملل متحد به طرح ترسیب کربن سربیشه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند؛بالاسوبرامانیام مورالی در حاشیه بازدید از پروژه ترسیب کربن گفت: طی دو سال گذشته نیز 550 هزار دلار به این طرح در سربیشه اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: ترسیب کربن یکی از موفق‌ترین طرح‌های بیابان‌زدایی در جهان است که توانسته گام ‌های بلندی را در زمینه توانمند‌سازی مردم و اهداف سازمان ملل متحد بردارد.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: طرح ترسیب کربن با پیوند بین توسعه پایدار محیط زیست و اشتغالزایی و مشارکت مردمی توانسته است درآمد‌زایی و رشد فراگیر اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

مورالی ادامه داد: اجرای طرح ترسیب کربن گامی مهم در حفظ مراتع، بیابان‌زدایی و ایجاد اشتغال مولد است.

وی با بیان اینکه 64 درصد مساحت ایران را مناطق خشک و نیمه خشک تشکیل می‌دهد، افزود: طرح ترسیب کربن نمونه خوبی از مشارکت سه جانبه مردم، دولت و سازمان ملل متحد برای مدیریت مراتع و تعادل بین چرا و دام است.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: طرح ترسیب کربن پس از موفقیت در خراسان‌جنوبی به شش استان دیگر کشور نیز تعمیم داده می‌شود.

مورالی با اشاره به ساماندهی 63 گروه مردمی در روستاهای زیر پوشش طرح ترسیب کربن از شرکت 2 هزار و 535 نفر در کلاس‌های آموزشی تخصصی و کاربردی خبر داد./ب

برچسب ها: اعتبار ، ترسیب ، کربن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.