دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی 8 کشور در حال توسعه (دی – هشت) در آستانه اعزام به دبیرخانه سازمان در استانبول با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، «سید علی‌محمد موسوی» دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی 8 کشور در حال توسعه (دی – هشت) در آستانه اعزام به دبیرخانه سازمان در استانبول با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار بر اهمیت روزافزون نقش و کارآیی دی – هشت در مناسبات جدید بین‌المللی به ویژه در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی تأکید و بر لزوم بارور کردن هر چه بیشتر دستاوردهای دی – هشت و ارتقاء این سازمان به یک چارچوب اصلی همکاری و هماهنگی بین کشورهای عضو تأکید شد.

سید علی محمد موسوی پس از تعیین در نشست شورای وزیران و به دنبال آن تصویب سران سازمان دی – هشت در نشست اخیر اسلام آباد از اول ژانویه 2013 دبیرکلی سازمان دی – هشت را به مدت 4 سال بر عهده می‌گیرد.

موسوی پیش از این مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه وزارت امور خارجه، کمیسونر جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان دی – هشت و نماینده دائم کشورمان در سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و ریاست اداره مذاکرات تجاری و انرژی وزارت امور خارجه بوده و در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و لاهه خدمت کرده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار