دبير هيات هاكي خراسان رضوي گفت: به دليل مشكلات مالي در سال 91، هنوز برنامه اجرايي از سوي فدراسيون به هيات ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد سيدمحسن سادات اخوي در نشست خبري هيات هاي ورزشي استان گفت: امسال به دليل مشكلات مالي كه فدراسيون هاكي به آن مبتلاست هيچگونه تقويم رسمي به هيات‌هاي ورزشي استان ها ابلاغ نشده و تا کنون با گذشت 9 ماه از سال تنها ليگ برتر آقايان برگزار شده است.

وي افزود: در 10 سال گذشته بخش بانوان هيات هاكي استان خراسان رضوي هميشه در سطح اول كشور مطرح بوده و مقام‌هاي در خور شأني را در رقابت هاي كشوري كسب كرده است.

سادات اخوي يادآور شد: تيم بانوان هاكي استان در سال 90 با 2 تيم در رقابت هاي ليگ برتر هاكي بانوان كشور حضور داشت و توانست مقام هاي سوم و چهارم كشور را از آن خود كند.

وي با اشاره به پتانسيل بالای بخش بانوان در این رشته ورزشی اظهار داشت: حضور 4 ورزشكار بانو و يك مربي از اين استان در تركيب تيم ملي كشور نشان از توانمندي هاي بالاي ورزشكاران بانوي هاكي خراسان رضوي است.

وي در خصوص بخش آقايان هيات هاکی استان گفت: در سال 86 اولين كلاس آموزش مربيگري و در سال 88 اولين كلاس داوري درجه 3 براي بخش آقايان از سوي هيات در استان برگزار شد كه از استقبال خوبي همراه بود ولي به علت نوپايي اين رشته در اين بخش از توفیقات زيادي در سطح كشور برخوردار نبودیم.

دبير هيات هاكي خراسان رضوي با اشاره به برگزاري ليگ هاكي استان در سال 91 اظهار داشت: به علت جلوگيري از ركود ورزشكاران و ايجاد انگيزه براي قرار گرفتن در شرايط مسابقه، امسال ليگ هاكي استان در 2 بخش آقايان و بانوان با حضور 6 تيم در هر بخش در حال برگزاري است كه تا پايان سال ادامه خواهد داشت و به تيم هاي برتر جوايزي اهدا خواهد شد.

وي يادآور شد: اين ورزش به علت هزينه هاي فراواني كه دارد هنوز در شهرستان هاي استان نماينده اي ندارد ولي به تازگي شهرستان هاي نيشابور، چناران، قوچان، فريمان و كاشمر آمادگي نسبي خود را براي ايجاد هيات هاکی اعلام كرده اند.

سادات اخوي با اشاره به فعاليت هاي هيات هاکی استان براي همگاني كردن رشته هاكي و آشنايي مردم با اين رشته ورزشي اظهار داشت: به علت جلوگيري از ركود ورزشكاران و ايجاد انگيزه براي قرار گرفتن در شرايط مسابقه امسال ليگ هاكي استان در 2 بخش آقايان و بانوان و هر كدام شامل 6 تيم در حال برگزاري است كه تا پايان سال ادامه خواهد داشت و به تيم هاي برتر جوايزي اهدا خواهد شد.

وي يادآور شد اين ورزش به علت هزينه هاي فراواني كه دارد هنوز در شهرستان هاي استان نماينده اي ندارد ولي به تازگي شهرستان هاي نيشابور، چناران، قوچان، فريمان و كاشمر آمادگي نسبي خود را براي ايجاد هيات اعلام كرده اند.

سادات اخوي با اشاره به فعاليت هاي هيات هاکی استان براي همگاني كردن این رشته ورزشي اظهار داشت: از سوي هيات با نماينده آموزش و پرورش صحبت هايي انجام شده و قرار شده است از سال 92 مدرسه هاكي در اداره کل آموزش و پرورش استان فعاليت خود را آغاز كند.

دبير هيات هاكي استان با تاكيد بر جذب حامي مالي از سوي هيات هاي ورزشي گفت: مي توان در هر رشته ورزشي اسپانسر جذب كرد ولي سرمايه گذار ابتدا منافع خود را از هر لحاظي در نظر مي گيرد و بعد وارد عرصه تبليغ مي شود. بخش خصوصي به تبليغ از جنبه سرمايه گذاري مي نگرد و حال اينكه هيات ها توانايي برطرف كردن اين نياز سرمايه گذاران نيستند.

وي با اشاره به بودجه اي كه امسال از سوي اداره كل ورزش و جوانان استان و فدراسيون هاكي به هيات شده است گفت: فدراسيون در سال 91 هنوز هيچ كمكي به هيات انجام نداده است و مبلغ كمك اداره كل نيز آنقدر ناچيز است كه نگفتن آن بهتر است.

وي در خصوص هزينه های هيات هاکی خراسان رضوی در سال 91 گفت: تاكنون هيات، 14 ميليون هزينه كرده است كه قسمتی از آن از محل اجاره زمين چمن مصنوعي سجاد كه در اجاره هيات است تامين و بخش ديگري از آن از محل درآمد سال قبل هيات از اجاره سالن شهيد بهشتي مشهد كه در اجاره هيات هاكي بود تامين شده است.

سادات اخوي اظهار داشت: در زمان كنوني هيات هاكي استان در خصوص مسايل مالي در بحران قرار دارد و ما مجبور هستيم با اجراي برنامه هاي كم هزينه و فداكاري ورزشكاران از اين مقطع زمانی عبور کنیم.

دبير هيات هاكي استان خراسان رضوي تاكيد كرد: با اين اوصاف اين ورزش در استان در 10 سال گذشته رشد خوبي داشته است و در حالي كه رتبه هيات هاكي استان در بين ساير هيات هاي استان هاي كشور در سال 89 در مكان 18 قرار داشت در سال 90 از سوي فدراسيون هاكي كشور با 13 پله صعود در جايگاه پنجم اعلام شده كه اين امر قابل توجه مي باشد./س

برچسب ها: ابلاغ ، نشدن ، برنامه ، از ، سوی ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.