گفتگو ميان مخالفان و موافقان سوريه، تعدد كانديداهاي رياست جمهوري، ديدار زنان مسلمان نوانديش با خاتمي، ريشه تعلل در برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي، پيشنهاد جديد 1+5 به ايران و ارائه تقاضاي آزادي مشروط جوانفكر از مهمترين عناوين خبري روز يكشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز(يكشنبه) به اين شرح است:
 
 
تصويب کليات طرح اصلاح قانون احزاب در کميسيون شوراها
نايب رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور از تصويب کليات طرح اصلاح قانون احزاب در جلسه عصر امروز اين کميسيون خبر داد.
 
 
 
گفتگو ميان مخالفان و موافقان سوريه تنها راه حل بحران اين كشور است
ابراهیم بحرالعلوم از شخصیت‌های سیاسی عراق با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
 

تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری، رقابت‌ها را غیرمنطقی می‌کند
عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس، شکل‌گیری ائتلاف سه کاندیدای انتخاباتی (حداد عادل، ولایتی و قالیباف) را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور کاندیداها در حد گسترده، آراء را می‌شکند و رقابت‌ها را تشديد و غیرمنطقی می‌کند.

 

برنامه‌ريزي براي جبران كسري برداشت از ميادين مشترك نفت و گاز
عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه مسئله عقب‌افتادگي در برداشت از ميادين مشترک نفت و گاز مسئله جديدي نيست، گفت: با اقداماتي که در حال صورت گرفتن است در تلاشيم که بيش از اين شاهد عقب افتادگي در برداشت نباشيم و بتوانيم ميزان كسري برداشت را جبران کنيم.

 

5 برابر شدن یارانه‌ها احساسات مردم را تحريك مي‌كند/ احمدي‌نژاد فقط 6 ماه ديگر مسئول است
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس بااشاره به اظهارات اخير رئيس جمهور مبني بر افزایش حدود 5 برابری یارانه‌ها گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «تا انتخابات کسی حق ندارد که احساسات مردم را تحریک کند» و این صحبت رئیس جمهور چیزی جز تحریک احساسات نیست.

 

ديدار با خاتمي در دستور كار جمعيت زنان مسلمان نوانديش
دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: این تشكل درصدد است به عنوان یک تشکل اصلاح‌طلب با خاتمی ديدار داشته باشد.

 

سناريو‌سازي جناح رقيب با هدف عدم وحدت اصولگرايان
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: هنگامي که جرياني تصميم مي‌گيرد تا متحد عمل کرده و يک کانديدا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي کند‌؛ جناح مخالف با مطرح کردن عدم وحدت سعي در سست کردن پايه‌هاي آن گروه را دارند.

 

ضرورت به كار‌گيري خرد جمعي از سوي اصلاح‌طلبان براي رسيدن به اجماع
دبير‌كل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح‌طلبان در صورتی که با یکدیگر همفکری داشته باشند و براساس خرد جمعی تصمیم بگیرند می‌توانند با یک کاندیدای واحد در انتخابات آینده شرکت کنند.

 

سه‌شنبه هفته جاري؛ انتخابات هيئت رئيسه جبهه پيروان/اعضاي جبهه را قانع مي‌کنم تا کانديدا نشوم
نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري از برگزاري انتخابات هيئت رئيسه اين جبهه در روز سه شنبه هفته جاري خبر داد.

 

ريشه تعلل در برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي کجاست؟
ضرورت برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ها هر روز بيشتر احساس مي‌شود تا جايي که اهمال مسئولان دانشگاه‌ها در اجراي آن با هيچ بهانه‌اي توجيه پذير نيست و از سوي ديگر دانشجويان و تشکل‌هاي دانشجويي نيز به عنوان متوليان برگزاري کرسي‌ها بايد اهتمام بيشتري نسبت به اين مسأله داشته و کار کرسي‌ها را به تعويق نيندازند.

 


سندی ديگر از دخالت‌هاي آمریکا در جنگ تحميلي
آمريكا براي به‌دست‌ آوردن دوباره اعتبار خود در قبال عراق سعي كرد با كمك جاسوسي و اطلاعاتي به اين كشور به نحوي جبران مافات كند، بنابراين براي اين كار دقيق‌ترين و جزئي‌ترين خبرها را درباره عمليات كربلاي 4 در اختيار عراقي‌ها قرار داد که اظهارات مقامات عراقي در مورد اهداف عمليات و نتيجه آن حاكي از آن بود كه اطلاعات ارسالي به عراق حاوي نكات قابل ملاحظه‌اي بوده است.

 

پیشنهاد جدید 1+5 به ایران چه خواهد بود؟
به موازات نزدیک شدن زمان دور آتی مذاکرات ایران و گروه 1+5 گمانه زنی ها در این باره که گروه 1+5 چه راهبردی را در این مذاکرات در پیش خواهد گرفت و چه پیشنهادی به ایران ارائه خواهد کرد قوت گرفته است.

 

"بحرين" قطعه‌اي جدا شده از ايران، لقمه گلوگير آل خليفه + فيلم و تصاویر
در سال 1974 با خيانت شاه و حمايت‌هاي بي‌دريغ انگليس، بحرين استقلال خود از ايران را اعلام كرد، نکته جالب توجه اينکه محمدرضا شاه خائن ايران از اولين کساني بود که به آل خليفه در باب کشور مستقل بحريني تبريک گفت و اين جزيره را به رسميت شناخت!

 

بيان عناوين مجرمانه "مهدي هاشمي" در مجلس به معناي افترا نيست
يك وكيل دادگستري با بيان اينكه بيان عناوين جرم در صحن علني مجلس به معناي توهين و افترا نيست، گفت: نمايندگان مجلس از مصونيت قضايي برخوردار بوده و به فرض ثبوت جرم، تنها هاشمي اجازه طرح دعوي دارد و ارسال پرونده به دادگاه، تنها ترس و رعب در نمايندگان مجلس ايجاد مي‌كند.

 

توزیع پول‌ها به‌صورت کنونی به عنوان کمک به قشر مستضعف عوام‌فریبي است/ هنوز رئيس‌جمهور ليست 300 نفره خود را اعلام نكرده
رئیس دستگاه قضا به کار بردن سرمایه در جای نادرست و استفاده از آن برای ظلم را منطبق بر اسلام ندانست و گفت: این عوام‌فریبی است که برای کمک به قشر مستضعف پول‌ها این‌گونه تقسیم شود باید فرصت‌های متناسب برای همه ایجاد شود؛ دادستان کل کشور دو سال پیش از بانک‌ها خواست تا معوقات بانکی را اعلام کنند، حالا هم رئیس‌جمهور می‌گوید که 300 نفر داریم که 70 درصد تسهيلات ‌را گرفته‌اند در صورتی که هنوز این لیست به قوه قضائیه اعلام نشده است.
 
 
 
ارائه تقاضاي آزادي مشروط جوانفکر به دستگاه قضا / شرايط جسماني موکلم در وضعيت خوبي است
وكيل جوانفكر گفت: موکلم هم اکنون به لحاظ جسماني در شرايط خوبي به سر مي‌برد و اميدواريم با تقاضاي آزادي مشروط وي موافقت شود.
انتهاي پيام/س2

 

برچسب ها: سوریه ، خاتمی ، جوانفکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار