در سال 1974 با خيانت شاه و حمايت‌هاي بي‌دريغ انگليس، بحرين استقلال خود از ايران را اعلام كرد، نکته جالب توجه اينکه محمدرضا شاه خائن ايران از اولين کساني بود که به آل خليفه در باب کشور مستقل بحريني تبريک گفت و اين جزيره را به رسميت شناخت!

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ بحرين، جزيره‌اي که در طول تاریخ، بخشی از خاک کشور ایران بوده در طول 200 سال گذشته، با دخالت انگلستان به تدریج از حاكميت ایران خارج شد و حکومت آن در اختیار اقلیت سنی آل‌خلیفه قرار گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ترکیب جمعیتی عمدتا شیعه بحرین، از ایران اثرات زیادی پذیرفته و ناآرامی‌های زيادی را تجربه کرده است.


نقشه‌اي از ايران در سال 1344 که بحرين يکي از شهرهاي اين کشور است


پروژه ايران‌زدايي

اين کشور که تنها جزيره‌اي بوده و جمعيت آن حداكثر به 1 ميليون نفر مي‌رسد، ۷۰۶ کیلومتر مربع مساحت دارد که کوچک‌تر از کوچک‌ترین استان ایران (قم) است.‌41 سال پیش در چنین روزی، بحرین استقلال خود را از ایران، در ۱۴ اوت ۱۹۷۱ اعلام کرد و شگفت‌انگیزترین موضوع اینکه، رژيم پهلوی ايران اولین کشوری بود که آن را به سادگی به رسمیت شناخت    !


بحرين جزيره‌اي کوچک در حاشيه خايج فارس که کوچک‌تر از کوچک‌ترين شهر ايران است

در سال 1957 مجلس ايران در طي لايحه‌اي بحرين را چهاردهمين استان ايران ناميد. اما در همين هنگام، انگليس در پروژه‌اي به نام "ايران‌‌زدايي" بسياري از عرب‌ها و فرقه‌هاي عربي از مستعمره‌هاي خود را براي کار به  به بحرين آورد.

سرانجام در سال 1974 با خيانت شاه و حمايت‌هاي بي‌دريغ انگليس بحرين استقلال خود از ايران را اعلام و به عنوان کشوري مستقل در سازمان ملل اعلام شد. نکته جالب توجه اين‌جا بود که شاه از اولين کساني بود که به آل خليفه در باب کشور مستقل بحريني تبريک گفت و اين جزيره را به رسميت شناخت.


بيداري اسلامي در بحرين و قتل‌عام شيعيان

به گزارش گلوبال‌ريسرچ،در مارس سال 2011، همزمان با شروع بيداري اسلامي در منطقه، مردم بحرين نيز در تظاهرات‌هاي مسالمت‌آميزي به اعتراض به سرکوب‌هاي آل خليفه و بي‌عدالتي‌هاي حکومت نسبت به اکثريت شيعه در اين کشور آغاز شد.

تظاهرات‌هاي صلح‌‌آميز در منامه مرکز اين کشور گاهي اوقات به بيش از سيصدهزار نفر مي‌رسيد.


اما بعد از گذشت چند هفته از تظاهرات‌هاي مسالمت‌آميز، عربستان که حکومت بحرين را متزلزل مي‌ديد دست به کار شد و بسياري از نيروهاي امنيتي خود را براي سرکوبي شيعيات و معترضان بحريني وارد اين کشور کرد.

هم‌زمان با حصور نيروهاي امنيتي سعودي و قطري، شهرهاي بحرين به حالت نظامي در‌آمد و منجر به کشتار بسياري از مردم اين جزيره به دست آل خليفه و مزدوران نظامي سعودي شد.


مستند سي‌ان‌ان از سرکوب‌هاي آل خليفه که هيچ‌گاه اين شبکه خبري آن را منتشر نکرد!!

در سپتامبر امسال شبکه تلويزيوني سي.ان.ان در مستندي که سال گذشته از وقايع بحرين تهيه کرد پرده از جنايات اين رژيم و حمايت‌هاي مالي و تسليحاتي ايالات متحده از پادشاه بحرين برداشت.

در مارس سال 2011 وقتي که بيداري اسلامي در حال شيوع در منطقه خاورميانه بود، شبکه خبري سي.ان.ان گروهي 4 نفره از خبرنگاران خود را به بحرين فرستاد تا مستندي يک ساعته از فعالان بحريني در سايت هاي اجتماعي و اينترنتي تهيه کنند.

آمبر ليون کارشناس شبکه سي ان ان، مدت هشت روز را در بحرين که دولت آن توسط آمريکا حمايت مي‌شود، سپري کرد. افرادي که با سي ان ان صحبت کرده بودند بعد از مدتي يا ناپديد شدند يا روانه زندان شدند. نابل رجب فعال حقوق بشر بحريني بعد از اينکه با تيم سي ان ان مصاحبه کرد، مجرم شناخته و روانه زندان شد.

در اين مستند، خبرنگار سي‌ان‌ان، هنگامي که با وزير خارجه بحرين مصاحبه مي‌کند، او تمام بازداشت‌ها و ‌آزار و اذيت‌هاي شکنجه‌گران را انکار مي‌کند.

خانم ليون با معترضان بحريني که به دست نيروهاي امنيتي شکنجه شده بودند مصاحبه کرده است، در حالي که اعضاي خانواده‌هاي آنان از ناپديد شدن ناگهاني اين افراد بعد از مصاحبه‌ها خبر داده‌اند.

به هر حال مستندي که سي.ان.ان درباره بحرين تهيه کرده است يکي از معدود مستنداتي است که از وحشي‌گري‌هاي رژيمي که تحت حمايت آمريکا بوده تهيه شده است؛ در اين فيلم دستگيري تعداد زيادي از معترضان و شليک گلوله مستقيم نيروهاي دولتي به تظاهرات کننده‌ها به تصوير کشيده شده است.




فتواي قتل عام شيعيان

 "نواف سالم" چهره سرشناس وهابيت در کويت و از کارکنان ارشد سازمان اوقاف و شئونات اسلامي اين کشور طي اظهاراتي بر لزوم به قتل رساندن همه شيعيان بحرين که قيام کرده‌اند تأکيد کرد.

وي طي اظهاراتي که به کليپ تصويري آن به صورت گسترده در سايت‌هاي خبري و اجتماعي عربي و نيز صفحات شخصي افراد در سايت هاي مختلفي مانند فيس بوک و غيره منتشر شد، خواستار کشتار و قتل عام فوري همه شيعيان بحرين شد تا به گفته وي بحران جاري در اين کشور پايان يابد.

وي در ادامه اظهارات خود با دادن صفاتي همچون "افراطي"، "مفسد"، "جاسوس"، "فتنه گر" و غيره به قيام کنندگان بحريني، ريختن خون آنان و به قتل رساندنشان را جايز دانست.

اين چهره سرشناس وهابيت کويت در ادامه از کشور کويت خواست تا هرچه قدرتمند تر و با تعداد نيروي بيشتر وارد خاک بحرين شود.

قاچاق اعضای بدن کشته شدگان در بحرین

به گزارش پرس‌تي‌وي، در حالي که عربستان بحرين را اشغال کرده و مردم اين کشور را در اختيار حکومت تروريست قرار مي‌دهد، پزشکان و جراحان در بحرين کشته مي‌شوند، بيمارستان‌ها به تصرف نظاميان در مي‌آيند و کل جمعيت نه تنها در معرض گاز اعصاب قرار مي‌گيرند، بلکه اجساد جواناني که به بيمارستان برده مي‌شوند و به قتل مي‌رسند بدون اعضا به خانواده‌هاي قربانيان بازگردانده مي‌شوند".



اين در حالي است که ديده‌بان حقوق بشر پيشتر اعلام کرده بود، نيروهاي امنيتي بحرين مجروحان حوادث اخير را در بيمارستان‌ها شناسايي و دستگير مي‌کنند.

کمک عربستان و قطر برای سرکوب بحرینی ها

ناظران بر این باورند که ناآرمی‌های گسترده در بحرین نگرانی عربستان به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده نفت در جهان را درخصوص کشیده شدن اعتراضات به شهرهای این کشور با الگوگیری از دو انقلاب مردمی تونس و مصر برانگیخته است.

به گزارش گاردين، تاکنون بيش از 1000 سرباز و نيروي امنيتي سعودي وارد بحرين شده‌اند.‌ منابع آگاه در بحرین گفتند که آنها خودروهای نظامی نیروهای مسلح قطر را مشاهده کرده‌اند که با هماهنگی خودروهای گارد ملی عربستان به سمت بحرین برای شرکت در سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز این کشور حرکت می‌کرده‌اند.


این منابع در گفتگو با پایگاه خبری "اسلام تایمز" افزودند که بیش از 100 خودرو زرهی نیروهای مسلح قطر را مشاهده کرده اند که با هماهنگی خودروهای گارد ملی عربستان در نزدیک شهر بقیق عربستان به سمت بحرین در حرکت بودند.

شبکه خبری راصد نیز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که ستون های طولانی از خودروهای نظامی گارد ملی عربستان را بامداد دوشنبه در پل ارتباطی عربستان به بحرین به نام پل "ملک فهد" مشاهده کرده اند که به سمت بحرین حرکت می کرده اند.




پایگاه شبکه تلویزیونی "بی بی سی" به نقل از یک کارشناس نزدیک به وزیر کشور عربستان گفت: دولت عربستان در صورت خارج شدن کنترل امور در بحرین وارد عمل خواهد شد.

عربستان بیش از دیگران به خاطر ارتباط تنگاتنگ خود با بحرین نگران و مضطرب است و به گفته بی بی سی، سعودی‌ها در کمک به دولت بحرین تردید نخواهند کرد و شاید در صورت خارج شدن کنترل امور خود به طور مستقیم وارد عمل شوند.

ادعاي سخيف وزير خارجه جزيره کوچک


اما چند روز پيش و با وجود ادامه موج گسترده اعتراضات مردمي در بحرين عليه حكومت شكنجه‌گر آل خليفه، وزير امور خارجه اين جزيره کوچک که بسياري از جمعيت آن را ايراني‌هاي مهاجر تشکيل داده‌اند، در تويیتر خود با سخناني سخيف، ضمن توهين به ايران ادعا کرده است که به زودي شاهد نشست دوستان ايران خواهيم بود.


به نوشته روزنامه «الشرق‌الاوسط»، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، در این رابطه در صفحه «توییتر» خود نوشته: «گاه آن رسیده که شاهد کنفرانس «دوستان مردم ایران» باشیم.

 

به نوشته این روزنامه، جمله مذکور به دو زبان عربی و انگلیسی در صفحه توییتر وی منتشر شده است.

گفتنی است، اشاره وزیر خارجه بحرین به مجموعه کنفرانس‌های "دوستان مردم سوریه" بوده که تاکنون چندین دور از آن در کشورهای گوناگون با هدف سرنگونی دولت سوریه برگزار شده است؛ اما پیش از این موضع‌گیری غیرمعمول، وزارت خارجه بحرین با انتشار بیانیه‌ای رسمی به سخنان امیرعبداللهیان واکنش نشان داده بود که البته لحن آن بیانیه نیز دست‌کمی از سخنان خود وزیر خارجه‌اش نداشت.
 
استقبال آقای وزیر از بازیگر آمریکایی با استفاده از گازهای سمی علیه مردم بحرین
 
 چندی پیش یک بازیگر زن معروف آمریکایی با دعوت وزیر امور خارجه جزیره کوچک بحرین، وارد این کشور شد که با استقبال مقامات بحرینی و اعتراض مردم این جزیره همراه شد. این بازیگر فیلم‌های مستهجن که برای افتتاح فروشگاهی در بحرین وارد این کشور شده بود با اعتراض مسلمانان و دخالت پلیس همراه بود.
 

پلیس بحرین با حمله به مردم مسلمان و با استفاده از گاز اشک‌آور به دفاع از این بازیگر پرداخت.

مردم بحرین همچنین پلاک کاردهایی علیه این بازیگر معروف در دست داشتند که با حضور پلیس و گاز اشک آور متفرق شدند.

 

 


سکوت جامعه غرب در برابر بحرين

به گزارش گلوبال ريسرچ، آشوب‌ها در بحرين و سوريه در طي يک سال گذشته، با هم آغاز شد، اما وقتي که آن‌ها را مقايسه مي کنيم به خوبي متوجه پرواپاگانداي رسانه‌هاي غربي درباره مسائل خاورميانه خواهيم بود. در حالي که کشورهاي غربي و عربي دائما دم از دموکراسي در سوريه و حمايت از اعتراض‌هاي مردمي مي‌کنند، در قبال مسائل بحرين سکوت کرده و هيچ‌گونه عکس‌العملي از خود نشان نمي‌دهند بلكه تمام توان خود براي تجهيز آل خليفه براي كشتار مردم مظلوم بحرين را به كار گرفته‌اند.

عربستان و قطر دو مهره کليدي در حوادث سوريه هستند، که کمک هايي از قبيل حمايت‌هاي مالي، فرستادن تروريست‌ها و تامين اسلحه و آموزش آن‌ها را بر عهده داشته‌اند.

 کشورهاي غربي که زماني از مبارک‌ها و قضافي ها حمايت مي‌کردند، به تغيير منافع و سياست‌هاي خود از آن‌ها روي برگردانده به سرنگوني اين رژيم‌ها کمک کرده‌اند، چه بسا که با گسترش اعتراضات مردمي شاهد هرچه برگزاري نشستي به عنوان " دوستان بحرين" خواهيم بود. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار