هفته گذشته دولت هاي فدرال "هامبورگ" و "برمن" تفاهم نامه اي را با نمايندگان سازمان هاي مختلف اسلامي در آن كشور به امضا رساندند كه تحولي مهم در جايگاه و موقعيت مسلمانان در آن كشور محسوب مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، سناي هامبورگ ماه گذشته اين تفاهم نامه را تصويب كرد و سناي ايالت برمن نيز هفته گذشته با آن موافقت نمود. 

طبق اين تفاهم نامه دانش آموزان مسلمان مي توانند در تعطيلات اعياد اسلامي و تعطيلي عاشورا به مدرسه نروند. مساجد نيز مي توانند گنبدها و مناره هاي خود برپا دارند با اين حال طبق تفاهم نامه آنان بايستي قوانين ايالات برمن و هامبورگ را در اين زمينه رعايت نمايند. همچنين مسلمانان مي توانند شعائر و مناسك اسلامي خود را در مراسم تشييع جنازه بعمل آورند و در مناطقي جداگانه عزيرانشان را به خاك بسپارند. 

همچنين دانش آموزان مي توانند در مدارس آلمان از اين پس راحت تر از گذشته تعليمات اسلامي را فرا گيرند. 

تصويب اين تفاهم نامه از سوي سناي ايالات برمن و هامبورگ نمادي است كه نشان مي دهد اسلام در جامعه آلمان پذيرفته شده است. با اين حال هنوز هم چالش پيش روي مسلمين در آلمان آنست كه دولت آلمان حاضر به برسميت شناختن هويت "مسلمانان" مهاجر نيست و آنان را در قالب سازمانهاي شيعه، سني و علوي برسميت شناخته است.
برچسب ها: اسلام ، آلمان ، گسترش ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار