نماينده مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین اقدامات مجلس و دولت در زمینه کنترل بازار ارز گفت: باید تلاش کنیم تا مردم را به سرمایه‌گذاری ارزی تشويق کنيم تا بتوانيم از اين طريق تعادل را در بازار برقرار کنيم.

غلامرضا مصباحی‌مقدم نماينده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بابيان اينکه  ارز چند نرخی فساد آور و موجب رانت می‌شود اظهارداشت: همواره باید در سیاست‌ها به دنبال تک‌نرخی‌کردن ارز باشیم که البته در سال‌های  گذشته  توانستيم تجربه‌های موفقی را در کنترل بازار ارز  کسب کنيم.

وی ادامه داد: نرخ ارز در کشور بايد متناسب با شرایط اقتصادی  تعيين شود  و در اصطلاح مي‌گويند نرخ ارز شناور  مديريت شده باشد تا بتوان تعادل را در بازار به‌وجود آورد.
 
 مصباحي‌مقدم با بيان اينکه در کشور ما نرخ ارز در بازار غیررسمی امري رايج است تصريح کرد: در کشورهایی که با اقتصاد آزاد اداره می‌‎شوند نرخ ارز به شکل غيررسمي  وجود  ندارد  که در نتيجه اين امر را به مثابه پول شویی تلقی می‌کنند و این بازار حاشیه‌ای باید در کشور حذف شود.

نماينده مردم تهران با تاکيد براينکه تمام مبادلات ارزی باید از طریق سیستم بانکی و صرافی‌های مجاز صورت گیرد، گفت: زمانيکه افراد  معاملات خود را به صورت ثبت رسمی در آورند بايد مشخصات آنان نظير کدملي ثبت و در پي آن برای افراد فیش صادر شود، تا بتوانيم برآورد دقيقي از ميزان مبادلات ارزي در کشور بدست آوريم.

نماينده مجلس شورای اسلامی با بیان آن‌که گفته مي‌شود حدود 12 تا 18 میلیارد ارز را در دست مردم است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا مردم را به سرمایه‌گذاری ارزی تشویق کنیم  تا بتوانيم از اين طريق تعادل را در بازار برقرار کنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار