عضو حزب مؤتلفه گفت: مکانیزمی برای تصمیمات سیاست خارجه وجود دارد که پخت و پز آن در شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و وزیر خارجه آن را اجرا می‌کند.

کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت‌های دولت و و مجلس اظهار کرد: دو اولویت دولت و مجلس دارند و باید  به آنها توجه کنند؛ اول مراقبت و مواظبت از توطئه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است، چون آن‌ها بنای دیدن وحدت ملی، آرامش و امنیت ما را ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: سیاست خارجه هوشمندانه لازم است و آماده باش دائمی در نیرو‌های مسلح و امنیتی و نیرو‌های مدافع وطن اهمیت دارد.

وی ادامه داد: همچنین هوشمندی درباره معادلات جدید غرب آسیا لازم است و فکر می‌کنم این آمادگی در نیرو‌های مسلح و نیرو‌های میدان و نیرو‌های جدید سیاست خارجه ما مورد اهمیت قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نکته دوم بحث رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم است. دولت آقای پزشکیان باید تمرکز به موضوع حل مشکلات کشور در حوزه اقتصاد داشته باشد. حفظ و صیانت از ارزش پول ملی و مهار تورم  از اساسی‌ترین و جدی‌ترین برنامه‌هاست که در برنامه هفتم و سیاست های کلی نظام نیز به آن اشاره شده است.

انبارلویی گفت: مردمی که به بازا‌رها می‌روند باید اطمینان داشته باشند که ارزش پول خودشان محفوظ است و مردم باید کاهش مستمر تورم را احساس کنند. ما اکنون از دولت و مجلس وفاق ملی حرف می زنیم و امیدوارم مردم ما این ادعاها را در بهبود وضعیت سفره های خودشان ببنند.

او بیان کرد: اطمینان دارم با صداقتی که رئیس جمهور دارد و با عزم و اراده‌ای که در مجلس می‌بینیم حتما شاهد کاهش تورم و حفظ ارزش پول ملی خواهیم بود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره سیاست خارجه کشورمان در دولت جدید گفت: آقای عراقچی حرف‌های دقیقی زدند و اگر بخواهیم در یک کلمه آن حرف‌ها را ترجمه کنیم ادامه سیاست خارجه شهید امیرعبداللهیان را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: سیاست خارجی به تصمیمات شورای امنیت ملی ارتباط دارد. مکانیزمی برای تصمیمات سیاست خارجه وجود دارد که پخت و پز آن در شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و وزیر خارجه وظیفه دارد آن را اجرا کند.

 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: ما در دولت آقای روحانی و دولت های پیشین نوعی تمرد از این سیاست‌ها داشتیم، در صورتی که قانون اساسی سیاست خارجه را محصول اتاق فکر شورای عالی امنیت ملی می داند. آن چه که آقای عراقچی اظهار کردند ترجمه همان تصمیمات این شورا خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار