قائم مقام حزب موتلفه گفت: عملکرد مجلس در بعد ایجاد وفاق خوب بود، اما نمایندگان باید بعد نظارتی خود را حفظ کنند.

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به عملکرد قوه مقننه در جلسات رای اعتماد اظهار کرد: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت با صراحت و دقت لازم همراه بود اما برخی نیز بسیار سطحی گذشته افراد را مورد بررسی قرار داده و در نهایت متاثر از سخنان پایانی آقای پزشکیان رای دادند. 

وی افزود: به نظر می‌رسد که شیوه رای دهی به کابینه پیشنهادی دولت استقلال مجلس را زیر سوال برد و اگرچه  عملکرد قوه مقننه از بعد ایجاد وفاق و همکاری به ظاهر خوب بود، اما در باطن منتسب کردن افراد به رهبری کار درستی نبود چرا که ایشان به جزء چند وزارتخانه درباره سایرین اظهار نظر نکردند و این شیوه رای دهی برای آینده مجلس خوب نیست و باعث می‌شود که نمایندگان به سمت محافظ کاری پیش بروند و نتوانند در آینده نسبت به کارآمدی وزرا موضع درستی بگیرند. 

ترقی بیان کرد: اگر افرادی که در چهارچوب مولفه‌های رهبر انقلاب نمی‌گنجیدند رای پایینی کسب می‌کردند نشان می‌داد که مجلس استقلال خود را حفظ کرده است اما این نوسان و تفاوت آرا و اینکه بعضا فرد و یا افرادی بدون داشتن شاخص‌ها رای بالایی کسب کردند نشان می‌دهد که مجلس کمی از معیارها و شاخص‌ها فاصله گرفته است و صرفاً وفاق ملی را فدای معیارها کرد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: زیر ساختی که در جلسه رای اعتماد دولت برای چهار سال آینده بنا می‌شود اگر بر اساس معیارهای درستی نباشد نمی‌توان انتظار داشت که مجلس در چهارچوب اختیارات خود عمل کند. به عنوان مثال وقتی وزیری با حداقل شاخصه‌ها بیشترین رای را بیاورد نمایندگان پس از گذشت یک بازه زمانی نمی‌توانند آنطور که باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهند و عملکرد وزرا را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در نوع نگاه خود بعد از وفاق شکل گرفته تغییر ایجاد و از اختیارات مجلس برای نظارت استفاده و از هرگونه محافظه‌کاری بپرهیزند. آنها باید عزم خود را جزم کنند تا قول‌ها و وعده‌های آقای پزشکیان در راستای پیاده‌سازی برنامه هفتم را پیگیری کنند و به جای ازدیاد قوانین بعد نظارتی خود را تقویت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
انشاالله آینده وزیران خوب کار کنند ولی مجلس خوب عمل نکرد در عمل کار نظارتی مجلس را لوس کردند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
وقتی تعدادی مفسد اقتصادی امنیتی برای وزارت تایید میشه و دلیل اصلی اینه که رئیس مجلس مفسدین 7 وزیر در کابینه داره
باید در مجلس رو گل گرفت و تمام اعضاش رو تیرباران کرد
آخرین اخبار