جوکار گفت: طبق گفته رهبر انقلاب اولویت کشور بحث اقتصادی است، چون ما در کف جامعه شاهد چالش‌های جدی در بحث معیشت و تورم هستیم.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت‌های دولت چهاردهم گفت: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ فرمودند دغدغه اصلی من کار فرهنگی در کشور است، اما امروز اعلام می‌کنم اولویت کشور بحث اقتصادی است، چون ما در کف جامعه شاهد چالش‌های جدی در بحث معیشت و تورم هستیم.

وی ادامه داد: این موارد حاصل یکسری علل در بخشش مربوط به ناترازی بانک‌ها و خلق پولی است که بانک‌ها انجام می‌دهند که این امر باعث افزایش پایه پولی و نهایتاً نقدینگی در جامعه می‌شود البته دولت سیزدهم در سال آخر تقریبا با یک سیاست انقباضی در مسائل مالی بحث نقدینگی را کاهش داد و این موضوع بایستی همچنان ادامه داشته باشد البته کار به جایی کشیده نشده که ما امروز اگر تورم داریم رکود هم داشته باشیم، چون این ضربه به تولید خواهد بود.

نماینده مردم یزد در مجلس بیان کرد: اگر راستی‌آزمایی درست و دقیقی داشته باشیم برای حمایت از تولید باید بتوانیم بانک‌ها را وادار کنیم تا تسهیلات واقعی را در اختیار تولید قرار دهند تا وضعیت بهتر شود، اما الان شرایطی را می‌بینم که بعضاً بانک‌ها بخش مهمی از تسهیلات بخش دولتی را پرداخت نکرده‌اند.
 
رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها در مجلس گفت: بحث بعدی که حضرت آقا فرمودند بحث مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی وارد سرمایه‌گذاری شده و کارآفرین‌های خیلی خوبی هم هستند و تولید انجام می‌دهند، اما عامه مردم در اقتصاد فعال نیستند و باید کاری کنیم تا مردم در اقتصاد مشارکت کنند چه در بحث اقتصاد چه در حوزه صنعت و چه در حوزه معدن مثلاً معدن جز انفال است و در اختیار ولی فقیه و متعلق به مردم است، اما کمتر می‌بینیم که مردم در استخراج و بهره‌برداری از معادن مشارکت داشته باشند و یا حتی به صورت سهامی باشد.

 جوکار بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که مردم باید احساس کنند خودشان به امور اقتصادی وارد شدند و نتیجه آن هم باید پر شدن جیب مردم باشد و این امر نکته حائز اهمیتی است تا مشارکت را افزایش دهد، چون آورده‌های اندک مردم به یک سرمایه عظیمی تبدیل خواهد شد البته باید به مردم هم برای اینکه سرمایه‌گذاری‌شان جواب می‌دهد اعتماد داد و مطمئن شوند که چیزی از دست نخواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار