دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:بهتر است دولت بحرين درباره راهپيمايي‌هايي که هر روز در قسمت‌هاي مختلف بحرين برگزار مي‌شود پاسخ دهد، رژيم تروريست آل خليفه کودکان و زنان و مردان بي‌گناه را به جرم مخالفت با آنها دستگير مي‌کند؛ به چه جرمي کودکان خردسالي که امروز بايد در سر کلاس‌هاي درس باشند به وسيله آل خليفه زنداني شده‌اند.

محمد حسن اصفري در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به گفته‌هاي وزير امور خارجه‌ي بحرين گفت: دولت بحرين به جاي اينکه مسئله نشست دوستان مردم ايران را دنبال كند، بهتر است به فکر تعداد کودکان خردسالي باشد که در زندان‌هاي بحرين زنداني هستند و پيگيري كند که به چه جرمي زنداني هستند و تکليف خود را با مردمش روشن کند.

وي افزود: امروز ما در ايران تجمع و تظاهراتي نداريم، بهتر است دولت بحرين درباره راهپيمايي‌هايي که هر روز در قسمت‌هاي مختلف بحرين برگزار مي‌شود پاسخ دهد، رژيم تروريست آل خليفه کودکان و زنان و مردان بي‌گناه را به جرم مخالفت با آنها دستگير مي‌کند.

دبير كمسيون امنيت ملي تصريح كرد: رژيم آل خليفه بايد در اين مورد كه آنها چه جرمي مرتکب شده‌اند، پاسخ دهد؛ آيا اسلحه در مقابل دولت به دست گرفتند، آيا مردم در مقابل يکديگر سلاح به دست گرفتند که دولت بحرين مي‌آيد و با اسلحه در مقابل مردم خود مي‌ايستد حتي سازمان ملل هم  بيانيه‌اي صادر کرده که دولت بحرين بايد در مورد کودکان خردسالي که در زندان‌هاي رژيم آل خليفه هستند، پاسخگو باشد.

وي گفت: بحرين بهتر است به مشکلات دروني کشورش رسيدگي کند و مواظب کلاه خود باشد که باد نبرد به جاي اينکه بخواهد براي ملت ايران دلسوزي کند، ملت ايران همواره با نظام و دولت خود بوده و هستند.

اصفري افزود: سابقه ملت ايران نشان داده و البته افتخاريست براي ملت ما که طي 33 سال، 30 انتخابات مردمي برگزار شده اما دولت آل خليفه اگر مي‌تواند بگويد طي عمر 50 ساله خود و خاکش چند انتخابات مردمي انجام داده و نقش مردم در دولت و حکومت بحرين چيست، آيا نقش مردم فقط زنداني شدن به جرم مخالفت با غارت بيت‌المال توسط آل خليفه است؛ آل خليفه بهتر است به جاي بحث‌هاي واهي پاسخگوي واقعيات باشند.

نماينده‌ي اراك و كميجان در مورد پاسخ وزارت امور خارجه ايران به اين اقدام گفت: هيچ لزومي ندارد در اين مورد موضع‌گيري کنيم؛ مورچه چيست که کله پاچه‌اش چه باشد، وزير خارجه بحريني که اندازه‌اش به اندازه مساحت يك از بخشداري‌هاي كشور ايران است، چنين حرفي را زده، وزارت امور خارجه ما اصلا نبايد به بحث‌هايي که از سوي چنين حاکماني بيان مي‌شود اهميت دهد.

وي متذكر شد: چنين حاكماني چه‌ کاره‌اند که بخواهند در مورد دولت و مردم بزرگ ايران اظهار‌نظر کنند، فقط منتظرند تا پاسخي دهيم تا بزرگ جلوه داده شوند و هيچ لزومي به پاسخ از سوي نظام وجود ندارد.

دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خاتمه خاطرنشان كرد: ما فقط از سازمان ملل مي‌خواهيم تکليف زندانيان خردسال در بحرين را مشخص کنند و پيگيري كنند كه به چه جرمي کودکان خردسالي که امروز بايد در سر کلاس‌هاي درس باشند به وسيله آل خليفه زنداني شده‌اند، سازمان حقوق بشر و سازمان ملل بايد بازرسي از بحرين را انجام داده و جرم اين کودکان به طور دقيق و واضح مشخص شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، بحرین ، وزیر ، زندان ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار