فعال حقوقی بحرینی گفت: سرکوبگری های رژیم بحرین با شکست مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، عباس العمران در گفتگو با شبکه العالم درباره ادامه سرکوبگری های رژیم بحرین علیه تظاهرات مردمی در این کشور گفت: رژیم بحرین به سرکوبگری های خود ادامه می دهد چرا که ابزار دیگری برای بقای خود در قدرت ندارد.

نیروهای امنیتی رژیم، شهروندان بحرینی را با گازهای سمی، شیمیایی و گلوله های ساچمه ای به قتل می رسانند و زندانیان سیاسی را شکنجه می کنند. رژیم بحرین در این سرکوبگری ها از نیروهای مزدور خارجی و نظامیان اشغالگر عربستانی استفاده می کند. مردم بحرین در برابر این سرکوبگری بر ادامه فعالیت های اعتراضی و بیان خواسته های قانونی تاکید دارند. ملت بحرین و زندانیان سیاسی مقاومت جانانه ای در برابر سرکوبگری های رژیم داشتند.

وی افزود: شکی نیست که اراده ملت بحرین در پایان راه خود پیروز خواهد شد. در تاریخ هیچ نمونه ای وجود ندارد که بقای رژیم دیکتاتور ادامه داشته باشد. این وضع را در عراق،مصر،تونس و لیبی شاهد بودیم. رژیم بحرین در برابر فشارهای مختلف بین المللی قرار دارد تا اصلاحات را در کشور اجرا کند و به خبرنگاران و سازمان های بین المللی اجازه دهد وارد این کشور شوند.

رژیم بحرین تلاش می کند تا در محافل بین المللی خود را دموکراتیک و نه بسته نشان دهد. اگر رژیم می خواهد چنین وضعی را از خود نشان دهد باید به ناظران شورای حقوق بشر اجازه دهد وارد این کشور شوند. جامعه بین الملل از وعده های پوشالی رژیم بحرین خسته شده است. این رژیم توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی و ژنو را اجرا نکرده است. رژیم بحرین نمی تواند به وقت کشی ها ادامه دهد و وقت کشی به زیان این رژیم است.

رژیم این کشور همچنان فکر می کند که می تواند با گزینه امنیتی به بحران جاری در کشور پایان دهد و اظهارات سفیر این کشور در ریاض مبنی بر این که بحران کنونی در بحرین پایان یافته ؛ ناشی از این ذهنیت امنیتی است. این گزینه در هیچ کشوری سود نداشته است و محافل بین المللی به بحران جاری در بحرین اشاره می کنند که این مسئله را می توان در اظهارات دیروز سفیر فرانسه در بحرین و توصیه های شورای حقوق بشر به رژیم این کشور یافت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار