جولیان آسانژ موسس سایت اینترنتی ویکیلیکس که به علت افشای گزارش‌های محرمانه دولت آمریکا به شهرت رسید، روز پنجشنبه گفت در سال 2013 حدود یک میلیون سند محرمانه دیگر منتشر می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه‌، آسانژ از بالکن سفارت اکوادور در لندن که در آن پناهنده شده است، در اظهاراتی که با تشویق صدها تن از طرفدارانش همراه بود گفت‌: سال آینده همانند سال 2012 سال پرباری خواهد بود، ویکیلیکس خود را برای انتشار بیش از یک میلیون سند که به همه کشورهای جهان مربوط می‌شود، آماده می‌کند.

ویکیلیکس تاکنون گزارش‌های محرمانه مربوط به اقدامات ارتش آمریکا در عراق، افغانستان و حدود دویست و پنجاه هزار تلگراف محرمانه متعلق به وزارت امور خارجه آمریکا را منتشر کرده و به تبع، خشم واشنگتن را برانگیخته است.

آسانژ از بیم آنکه به سبب یک پرونده رسوایی اخلاقی به کشورش سوئد مسترد شود، از ماه ژوئن به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است.

اکوادور به وی پناهندگی سیاسی داده است ولی انگلیس می‌گوید می‌خواهد حکم بازداشت صادر شده در کشور سوئد را علیه وی اجرا کند. خودش بر این باور است اگر به سوئد مسترد شود، احتمالا پس از آن به آمریکا فرستاده و به مرگ محکوم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار