به دنبال تیراندازی در ایالت کِنتیکت آمریکا، معاون رئیس جمهور این کشور متعهد شد برای اصلاح قوانین مربوط به حمل اسلحه اقدام کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن معاون او وعده دادند که از ابتدای سال آینده میلادی برای ایجاد محدودیت های بیشتر در قوانین مربوط به حمل و خریداری سلاح تلاش کنند. مسئولان آمریکایی می کوشند خشم مردم این کشور را از قتل عام کودکانِ دبستانی در کنتیکت به زمینه ای برای ممنوعیت حمل سلاحِ خودکار و بررسی دقیقتر پیشینه خریداران سلاح تبدیل کنند. اوباما روز چهارشنبه، کنفرانسی خبری در کاخ سفید برگزار و اعلام کرد جو بایدن معاون او قرار است، ریاست گروهی میان سازمانی را با هدف تدوین سیاست های تازه ای در خصوص خرید اسلحه بر عهده بگیرد. این گروه نیز پیشنهادهای خود را در ماه ژانویه ارائه خواهد داد. بایدن در نخستین جلسه این گروه گفت رئیس جمهور از من خواست تا این نشست را با حضور شما برگزار کنم و قرار است با دیگر افرادِ مرتبط نیز گفتگو کنیم. زیرا ما باید راهی فراگیر برای واکنش به قتل عام کودکان خود که در کنتیکت شاهد بودیم، داشته باشیم. رئیس جمهور کاملاً برای عمل به وعده خود متعهد است و ما نیز اقدام خواهیم کرد.
کشتار بیست کودک دبستانی و شش بزرگسال در یکی از مدارس شهر نیوتاون آمریکا در روز جمعه هفته گذشته سبب شد تا حتی هواداران نگهداری اسلحه در این کشور نیز دیدگاه های خود را به شکلی بی سابقه ای تغییر دهند. این برای چهارمین بار در طول سال 2012 میلادی است که چندین شهروند آمریکایی بر اثر تیراندازی های مرگبار جانشان را از دست می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار