طبق گزارش جديد سازمان ملل متحد بحران بيكاري غرب تا دوسال آينده نيز در كشورهاي غربي رفع نخواهد شد. مشخص است كه اين بحران در نتيجه توصيه هاي اقتصاددانان حامي اقتصاد بازار محور و با گرايش ليبرال در كشورهاي غربي بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پراودا، سازمان ملل متحد در گزارش خود تحت عنوان "چشم وضعيت اقتصادي جهان در سال 2013" اظهار داشته كه تا دو سال آينده نيز غرب از بحران بيكاري رهايي نخواهد يافت. بحران مالي در كشورهاي غربي باعث رشد افسردگي در ميان خيل عظيم بيكاران آن كشورها شده است. 

علت بحران مالي اخير غرب بسيار ساده است و آن وجود نظام اقتصادي "احمقانه" سرمايه داري است. اقتصاددانان حامي نظام كاپيتاليستي شعار مي دهند كه اين نظام به شما آزادي فعاليت اقتصادي و تجارت را مي دهد و از طريق آن شما هم به خود سود مي رسانيد و هم به جامعه. آنان ادعا مي كنند كه نظام كاپيتاليستي از هر نظام اقتصادي جايگزيني بهتر است و فرصت هايي برابر و مناسب را براي شهرونداني كه در نظام آموزشي تحصيل كرده اند فراهم مي نمايد. 

با اين حال واقعيت آنست كه نظام هاي غربي مجري اقتصاد بازار محور باعث مي شوند تا جرم و جنايت در اين گونه جوامع بيشتر شود و در عرصه سياست خارجي عليه ساير كشورها از جمله كوبا تحريم اقتصادي وضع مي كنند. 

آنان مدعي هستند كه نظام هاي اقتصادي بديل ناكارآمد هستند در حاليكه خود اين نظام ها با اعمال تحريم و مسدود كردن اموال كشورهاي مستقل بيشترين اقدامات غير انساني را مرتكب مي شوند. 

آيا براستي اقتصاد كاپيتاليستي باعث بهتر شدن وضعيت معيشتي مردم شده است يا آنكه در واقع حكومت "كازينو"ها را تشكيل داده است؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار