نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان اظهار داشت: وحدت امر پسندیده ای بوده و از مهم ترین ارزشها در جریان حق علیه باطل در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، حجت السلام و المسلمین حسینی شاهرودی صبح امروز در همایش فرهیختگان حوزه و دانشگاه اظهار داشت: انسان ها باید با همدیگر مانوس باشند و ههمه بشریت یک هدف و جهت را که آن هم سمت و سوی خدایی بودن است را دنبال کند.
وی افزود: برای پیش برد جامعه بشری به سوی خدایی شدن و نجات انسان نیازمند وحدت می باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با اشاره به اینکه منظور از وحدت شیوه فیزیکی آن نیست بیان کرد: وحدت ایجاد یک جهت و مسیر برای رسیدن به امری مقدس و پشیبانی جامعه بشری از همدیگر است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان با بیان اینکه هر دانش، صنعت و تمدنی یک فرهنگ را نیز به همراه دارد، تصریح کرد: آمدن نهضت ترجمه زمینه را برای جدایی علوم دینی از سایر علوم فراهم کرد.

حجت السلام شاهرودی اضافه کرد: تجربه های انسان در صورتیکه تعامل داشته باشد بستر ساز رشد و تکامل جامعه بشری خواهد شد.

وی افزود: دستاوردهای بشر در جوامع غربی زمینه را برای جدایی دین از علم و پیدایش سکولاریسم فراهم کرد، بطوریکه به تقسیم مسایل معنوی و دنیایی پرداختند.

نماینده ولی فقیه در کردستان اساس دین را علم خواند و اضافه کرد: علوم دینی برای انسان چه در زندگی دنیوی و چه در آخرت مفید است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی کارهای بزرگی را انجام داده است و حرکت بزرگی را در راستای بازگشت انحرافات به سمت اصل خویش آغاز کرد و نتایج خوبی را از آن بدست آورد.

حجت السلام حسینی شاهرودی راه های مناسب رسیدن به وحدت را کنار گذاشتن افراط و تفریط و ایجاد اعتدال بین دین و علم دانست و یادآور شد: اجتهاد، خلاقیت، نواندیشی، عمل گرایی، اصالت خواهی، مردم سالاری و تفاهم از جمله عوامل مورد نیاز برای رسیدن به وحدت می باشد.

برچسب ها: وحدت ، ارزش ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.