شبکه‌هاي سيما ويژه برنامه‌هاي جذابي را با هدف آگاهي‌بخشي‌ و سرگرمي مخاطبان براي شب سالروز ميلاد امام موسي‌ کاظم (ع) و شب يلدا تدارک ديده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي سيما، «خانواده عزيز» ويژه برنامه شبکه دو سيماست که در اين شب با شعار هم گرايي اقوام ايراني در دو محل مجموعه ملاصدرا و خانه‌اي سنتي در يکي از ميدان هاي تهران اجرا مي شود و در آن از نشانه‌هاي ايراني همچون لباس‌هاي محلي استفاده شده ‌است.
همچنين عناويني همچون تغذيه صحيح، نمايش‌‌هاي کوتاه، مسابقه پيامکي، بيان آداب و رسوم اقوام ايراني در شب يلدا در برنامه گنجانده شده است.
مولودي‌خواني به مناسبت سالروز ميلاد امام موسي‌ کاظم (ع)، مثنوي‌خواني و شاهنامه‌خواني از ديگر بخش‌هاي برنامه «خانواده عزيز» است.
از ويژگي‌هاي اين برنامه مي‌توان به حضور عوامل توليد سريال «يک تکه زمين»، عمو پورنگ و مادرش و يک قاري نوجوان و يکي از آزادگان هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.
همچنين در ويژه برنامه شبکه سه سيما، محور اصلي برنامه‌هاي بلندترين شب سال در اين شبکه جشن سالروز ميلاد هفتمين امام شيعيان، معنويت، احترام به بزرگسالان و صله ارحام است.
دعوت از زوج‌هاي خوشبخت جوان و سالخورده از بخش‌هاي ديگر اين برنامه است.
در اين ويژه ‌برنامه، برخي از پيشکسوتان عرصه بازيگري و نيز برخي قهرمانان ورزشي نيز حضور خواهند داشت.
احسان عليخاني مجري برنامه ويژه شبکه سه سيماست.
شبکه تهران با ويژه برنامه‌اي در کنار عناوين سرگرم‌کننده، زندگي و انديشه‌هاي امام موسي کاظم (ع) را بيان خواهد کرد.
ارتباط مستقيم با بارگاه ملکوتي امام هشتم و حضرت معصومه (س) از بخش‌هاي اين ويژه برنامه است.
بيان موضوعاتي همچون صله ارحام و سنت‌هاي ديرينه اين شب مانند حافظ خواني و قصه گويي از موضوعات ديگر در برنامه ويژه شب يلداست.
عليرضا افتخاري استاد خوانندگي، ايرج راد پيشکسوت تئاتر، تلويزيون و سينما و محمدرضا طالقاني رييس فدراسيون ورزش‌هاي باستاني نيز ميهمان اين برنامه هستند.
برنامه «راديو هفت» شبکه آموزش سيما در شب سالروز ميلاد هفتمين اختر تابناک امامت و ولايت برنامه ويژه‌اي توليد و پخش مي‌کند.
ترويج فرهنگ صله رحم، بيان نکاتي در زمينه زندگي امام موسي‌کاظم (ع) و ارائه عناوين کودکانه از جمله بخش‌هاي مختلف اين ويژه‌برنامه است.
همچنين معرفي مشاغل متعدد مانند گل‌فروشي، لبوفروشي و کاموا فروشي و مصاحبه با صاحبان اين نوع مشاغل از جذابيت‌هاي ديگر برنامه به شمار مي‌رود.
ارائه تصويري از فرهنگ جامعه ايراني ـ اسلامي به فارسي ‌زبانان خارج از کشور نيز از مهمترين اهداف ويژه‌برنامه شب يلدا در شبکه جام‌جم است.
از آنجا که يلدا زمان بسيار مناسبي براي نمايش آداب و رسوم مردم کشور ماست و همزماني اين شب با سالروز ميلاد هفتمين امام شيعيان فرصتي مغتنم در بيان سبک زندگي ايراني ـ اسلامي است.
حافظ‌خواني و شاهنامه‌خواني و اجراي 9 نفره يک گروه سيستاني از بخش‌هاي جذاب اين برنامه به شمار مي‌رود. همچنين عوامل توليد اين ويژه برنامه در گراند هتل شهرک غزالي و نشان دادن آداب و سنت تهراني هاي قديم فضايي احساسي؛ تاريخي براي ايرانيان دور از وطن فراهم مي کنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار