فعالان سياسي در نشستي در لندن سرکوبگري رژيم آل خليفه را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه العالم گزارش داد: فعالان سیاسی بحرینی و انگلیسی در نشستی در لندن سرکوبگری های رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.
 شماری از نمایندگان مجلس لردهای انگلیس تاکید کردند ملت بحرین با فشارهای رژیم این کشور، رژیم های عرب خلیج فارس،انگلیس و آمریکا روبرو هستند. این نمایندگان در نشستی درباره بحرین در سایه سیاست های سرکوبگرانه رژیم این کشور موفقیت هر نوع گفتگوی احتمالی را بعید دانستند. تا کنون نزدیک به یکصد نفر از شهروندان بحرینی در اعتراضات مسالمت آمیز این کشور به شهادت رسیده اند.

برای یابود شهدای بحرین که برای آزادی و کرامت شهروندان این کشور به شهادت رسیدند، نشستی در مجلس لردهای انگلیس با عنوان درخواستی برای ایجاد تغییرات اصولی و پایان یافتن سیاست فرار از مجازات در بحرین برگزار شد.

در حالی که رژیم بحرین خواهان گفتگو با گروه های انقلابی این کشور است، سخنرانان این نشست تاکید کردند رژیم بحرین به تعهدات خود برای اجرای اصلاحات واقعی در کشور پایبند نیست و به زندانی کردن شخصیت های مخالف ادامه می دهد و با این وضع انجام گفتگو هیچ سودی نخواهد داشت. همچنین در این نشست از سیاست های انگلیس در حمایت از رژیم بحرین انتقاد شد.

در این نشست فیلم مستندی درباره مشکلات ملت بحرین، افزایش کشتار،شکنجه و پرتاب گازهای سمی و شیمایی به منازل مردم و تیراندازی عمدی به سوی شهروندان به نمایش درآمد.

سخنرانان این نشست محاکمه نشدن شخصیت های رژیم بحرین را پس از به شهادت رسیدن یکصد شهید توسط نیروهای دولتی محکوم کردند. فعالان بحرینی در این نشست با اشاره به سرکوبگری های رژیم عرب خلیج فارس علیه بحرین تاکید کردند انقلاب بحرین تفاوتی با دیگر انقلاب های عربی ندارد ولی شماری از رژیم ها در منطقه و در عرصه بین المللی نمی خواهند بحرینی ها به اهداف انقلاب خود برسند.

اریک اویبری نماینده مجلس لردهای انگلیس گفت: هر روز بحرینی ها در این کشور به شهادت می رسند و نمی توان این وضع را تحمل کرد. مردم خواهان اصلاحات سیاسی هستند و باید به مردم اجازه داده شود تا در اداره امور خود مشارکت داشته باشند. متاسفانه دولت انگلیس به شدت از رژیم بحرین حمایت می کند.

جلال فیروز نماینده سابق پارلمان بحرین گفت: شمار شهدای بحرین در دوره پس از گزارش بسیونی دو برابر زمان قبل صدور این گزارش است. نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد و حتی مساجد نیز تخریب می شود.

لمیس ضیف فعال سیاسی بحرینی گفت: ما برده هیچ کسی نیستیم و اگر این رژیم قبیله ای بحرین فکر می کند که حاکمیت مطلق در این کشور داشته باشد و مردم نیز باید بگویند که برده این رژیم خواهند بود در اشتباه به سر می برد و با این اقدامات قبر خود را می کند.

خبرنگار این شبکه افزود: سخنرانان این نشست تاکید کردند به جای برگزاری جشن ملی در بحرین باید خون شهدای انقلابیون این کشور را یاد کرد که در مسیر محقق شدن آزادی ملت بحرین در این کشور بر زمین ریخته شده است. این سخنرانان خواهان محاکمه قاتلان شهدای بحرین و ادامه حرکت در مسیر شهدا به سوی محقق شدن عدالت و برابری در این کشور شدند.
برچسب ها: آل خلیفه ، بحرین ، شیعیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار