عضو شوراي مركزي جبهه ايستادگي در رابطه با خانه احزاب گفت: نشست مشتركي با حضور كليه تشكل‌هاي موجود كشور در جهت تصميم‌گيري در مورد احياي خانه احزاب تشكيل مي‌شود.

حسن كنعاني مقدم در گفتگو باخبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در رابطه با احياي مجدد خانه احزاب، گفت: به زودي  كليه تشكل‌هاي موجود كشور در جهت تصميم‌گيري براي احياي خانه احزاب نشست مشتركي را  تشكيل مي‌دهند.

دبيركل حزب سبز بيان‌كرد: باتوجه به اينكه عضو هيئت رييسه خانه احزاب بودم صحبت‌هايي درباره انجام راهكارهاي قانوني براي تمديد پروانه خانه احزاب با دوستان مطرح و مذاكرات متعددي را در اينباره با وزارت كشور در ميان گذاشتيم.

وي با تاكيد بر اينكه خانه احزاب متعلق به همه احزاب كشور است، اظهار داشت: خانه احزاب يك مجموعه صنفي و محل تضارب آراء و تشكيل كرسي‌هاي آزادانديشي است، كه ظرفيت تاثيرگذاري بر مشاركت سياسي مردم را دارد ؛ بنابراين نبايد خانه احزاب اصولگرا يا اصلاح‌طلب به صورت مجزا تشكيل‌ شود چرا كه عملا نقض غرض صورت مي‌گيرد.

عضو شوراي مركزي جبهه ايستادگي در تشريح ظرفيت ديگر خانه احزاب، عنوان كرد: از جمله ظرفيت‌هاي خانه احزاب اين ‌است كه مي‌توانيم از ميز احزاب در جهت نظارت بر فعاليت‌هاي انتخاباتي استفاده كرده و احزاب در مجامع بين المللي حضور يابند.

وي با انتقاد به اختلاف دروني خانه احزاب بيان كرد: صندلي احزاب در "ايكاپ" و مجامع بين‌المللي به دليل اختلافات خالي است، واين يك ضعف بزرگ براي 240حزب كشور محسوب مي‌شود.

کنعاني مقدم در ادامه افزود: وقتي احزاب كشور نمي‌توانند يك كار مشترك در جهت منافع خود انجام دهند، چگونه مي‌توانند نسبت به وحدت كشور عمل يا عكس‌العمل مناسبي داشته باشند.

وي خاطرنشان كرد: در حال رايزني براي تصميم‌گيري درباره خانه احزاب در يك نشست مشترك با كليه احزاب موجود كشور هستيم تا بتوانيم تا قبل از پايان  سال جاري به نتيجه مطلوب در اينباره برسيم.

گفتني است؛ که خانه احزاب ايران در سال 1379 تاسيس و در سال1380 به عنوان يك نهاد غيردولتي به منظور تضارب آرا و هم‌انديشي ميان احزاب و گروه‌هاي سياسي آغاز به كار كرد و حسین موسوی تبریزی از مجمع مدرسین و محققین و حسن غفوری‌فرد ،حسین کاشفی از حزب مشارکت ریاست شورای مرکزی این خانه را بر عهده داشته‌اند، و اين نهاد به دليل عدم تمديد پروانه از سال83، ازسوي وزارت کشور  در سال 89 منحل اعلام شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: خانه ، احزاب ، تشکل ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار