عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: پيشنهاد تشکيل خانه احزاب به دبير کل موتلفه اسلامي ارئه شده است و رئيس مرکز امور بين الملل موتلفه اسلامي هم اعلام کرده که بررسي تشکيل باشگاه احزاب در دستور کار مرکز امور سياسي موتلفه اسلامي قرار خواهد گرفت.

حسن غفوري‌فرد دارای مدرک دکترای فیزیک ذرات هسته ای از دانشگاه کانزاس آمريکا است وي در کارنامه سياسي خود ریاست سازمان تربیت بدنی، وزير نيرو در سال67 ، نمايندگي دوره هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي، ریاست دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین را دارد.

وي به انجام کارهاي علمي و تدريس در دانشگاه علاقه وافري دارد به گونه اي که دفتر کارش مملو از قفسه‌هاي کتاب است.
 
غفوري‌فرد عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر نيز است.

مشروح گفتگوي باشگاه خبرنگاران با غفوري فرد به شرح زير است:

حسن غفوري‌فرد عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تحرکات اخير اصلاح‌طلبان براي حضور در انتخابات رياست جمهوري يازدهم، اظهار داشت: اصلاح طلبان به اين نتيجه رسيده‌اند که اين انتخابات آخرين شانس و در واقع آخرين تير آنان در ترکش سياست ورزي خواهد بود.

وي ادامه داد: اصلاح طلبان اگر در  انتخابات رياست جمهوري آينده حضوري فعال نداشته باشند از صحنه سياسي کشور حذف خواهند شد.

*عارف کانديداي اصلي اصلاح‌طلبان است

غفوري‌فرد درباره کانديداهاي مطرح اصلاح طلبان، تصريح کرد: عارف و نجفي دو کانديداي مطرح اصلاح‌طلبان هستند و به احتمال زياد عارف کانديداي اکثريت اصلاح طلبان خواهد بود.

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت با اشاره به حرمت شکني برخي اصلاح‌طلبان در فتنه88، گفت: اصلاح‌طلبان ساختار‌شکن را نمي توان در داخل نظام تعريف کرد اما ساير اصلاح‌طلباني که مرزبندي خود را با فتنه 88 مشخص کنند و از آن تبري بجويند، نظام هم با ديد بازتر و بزرگواري با آنان رفتار خواهد کرد.

*اصلاحات ناقص الخلقه به دنيا آمده است

غفوري‌فرد با اشاره به ناقص الخلقه به دنيا آمدن اصلاحات و عدم ارائه تعريفي شفاف از اصلاح‌طلبي، اظهار داشت: اگر اصلاحات خود را از فتنه سبز جدا نکند همچون فتنه سبز محکوم به نابودي خواهد بود چرا که فتنه سبز در 9 دي از بين رفت.

وي ادامه داد: هرگونه مماشات اصلاح طلبان با فتنه سبز به مرگ سياسي آنان منجر خواهد شد و تعريف شدن آنان در داخل نظام به جداکردن فتنه سبز از اصلاحات بستگي دارد.

*اصلاحات بيشتر مديون خاتمي است تا عبدالله‌نوري

اين کارشناس مسائل سياسي درباره اختلاف ميان خاتمي و عبدالله نوري و اظهارات عبدالله نوري مبني بر اينکه فتنه سبز از اصلاحات جدا نيست، گفت: اگر اصلاحاتي وجود داشته باشد مسلما نقش خاتمي در آن بيشتر از عبدالله نوري است و آنچه که به عنوان اصلاحات شناخته مي‌شود بيشتر مديون خاتمي است تاعبدالله نوري.

*در صورت مرزبندي خاتمي با فتنه88 مي توان وي را در داخل نظام تعريف کرد

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در تحليل اظهارات خاتمي مبني بر اينکه فتنه سبز از اصلاحات جدا است، افزود: معتقدم هنوز مي توان خاتمي را در داخل نظام تعريف کرد اما موسوي و کروبي ديگر قابل تعريف شدن در داخل نظام نيستند و خاتمي هم بايد مرزبندي خود با فتنه سبز را مشخص کند.


در واکنش به پيروز انتخابات بودن اصلاح‌طلبان: آرزو بر جوانان عيب نيست

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت در پاسخ به سوالي درباره اينکه اصلاح طلبان معتقدند که اين بار آنان پيروز انتخابات رياست جمهوري خواهند بود، گفت: آرزو بر جوانان عيب نيست و گمان مي‌کنم که اگر اصلاحات خوب کار کند مي‌تواند يکي دو دوره بعد در انتخابات رياست جمهوري حرفي براي گفتن داشته باشد و در حال حاضر به جاي وعده پيروزي به خود دادن بهتر است مرزبندي خود با فتنه 88 را مشخص کند و خود را بازسازي کنند.


*جرزني اصلاح طلبان خانه احزاب را به تعطيلي کشاند


غفوري‌فرد درباره خانه احزاب و دلايل بسته شدن آن، گفت: در دولت اصلاحات درگيري‌هاي سياسي زيادي در جامعه ايجاد شده بود و وزارت کشور سران احزاب را دعوت کرد تا رايزني کنند و از اين طرق تنش‌هاي سياسي در جامعه کاهش پيدا کند.

وي ادامه داد: احزاب در نشست‌هاي خود در وزارت کشور به اين نتيجه رسيدند که بايد تريبون آزادي همچون آن‌چه که مقام معظم رهبري تحت عنوان کرسي‌هاي نظريه پردازي فرمودند ايجاد شود و سياسيون نظرات خود را در آن تريبون مطرح کنند تا از اين طريق اختلافات حل‌و‌فصل شود.

غفوري‌فرد با اشاره به تشکيل منشور وفاق در دوره دوم خانه احزاب، گفت: منشور وفاق براي فعاليت‌هاي حزبي خانه احزاب نوشته شده بود و تاثيرات خوبي هم در جهت کاهش تنش‌ها داشت.

وي افزود: در خانه احزاب دوره اول و دوم اصولگرايان، اصلاح طلبان و مستقلين همکاري‌هاي خوبي با يکديگر داشتند و با توجه به هم‌زماني تشکيل مجمع احزاب آسيايي با خانه احزاب ايران فعاليت‌هاي حزبي خاج از کشور هم توسط خانه احزاب انجام شد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي تصريح کرد: بد اخلاقي و جرزني‌هاي سياسي اصلاح طلبان در خانه احزاب سوم، منجر به از بين رفتن تعامل ميان احزاب مختلف شد چرا که اصلاح طلبان گمان مي‌کردند مي‌توانند يکطرفه خانه احزاب را اداره کنند.

*پيشنهاد تشکيل باشگاه احزاب به دبير کل حزب موتلفه اسلامي

غفوري‌فرد درباره تشکيل باشگاه احزاب، گفت: پيشنهاد تشکيل باشگاه احزاب به دبير کل حزب موتلفه اسلامي ارائه شده است و براساس اين پيشنهاد باشگاه احزاب براي ارائه نظرات احزاب مختلف تشکيل خواهد شد.

وي ادامه داد: با توجه به انحلال خانه احزاب برنامه ريزي براي ايجاد باشگاه احزاب سياسي در ايران با حضور احزاب اصولگرا و بعضي از عناصر موثر اصلاح طلب انجام خواهد شد و رئيس‌ مرکز امور بين الملل موتلفه‌اسلامي هم اعلام کرده که بررسي تشکيل باشگاه احزاب  در دستور کار مرکز امور سياسي موتلفه قرار خواهد گرفت.

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت  با اشاره به حاشيه‌سازي برخي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب درباره بسته شدن خانه احزاب، گفت: بداخلاقي سياسي اصلاح طلبان منجر به تعطيلي خانه احزاب شد.

وي تصريح کرد: خانه احزاب اول و دوم بسيار فعال بود و نقش موثري هم در جهت کاهش تنش‌هاي موجود در دوره اصلاحات داشت اما برخي تک‌روي‌ها و خود محوري‌هاي اصلاح‌طلبان باعث نابودي خانه احزاب شد.

*در نحوه پذيرش اعضاء در باشگاه احزاب دقت مي‌کنيم

عضو شوراي مرکزي موتلفه اسلامي خاطر نشان کرد: باشگاه احزاب در نحوه پذيرش اعضا دقت خاصي را به خرج خواهد داد و احزاب موثر و بانفوذ را به عضويت خواهيم پذيرفت چرا که باشگاه احزاب وقتي معنا پيدا مي‌کند که احزاب اصلي کشور در آن عضويت داشته باشند.

غفوري‌فرد در پاسخ به سوالي درباره عملکرد تيم اقتصادي دولت در گراني‌هاي اخير و اينکه تحريم‌ها تا چه اندازه در اين گراني‌ها تاثير داشته است، گفت: تحريم چيز جديدي نيست و بيش از سي سال است که عليه کشورمان بکار گرفته مي‌شود.

وي افزود: در زمان جنگ تحميلي هم تحريم بوديم و قيمت نفت نيز بسيار پايين‌تر از الان بود اما در آن زمان توانستيم با موفقيت کشور را اداره کنيم.

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي در اين چند سال اخير توانايي‌هاي خوبي را براي مقابله با تحريم ها کسب کرده است، گفت: ممکن است برخي افراد بگويند در حال حاضر تحريم‌ها شديد تر شده است اما در مقابل نيز جمهوري اسلامي توانايي‌هاي زيادي را براي دور زدن  تحريم‌ها به دست آورده است.

*جريان انحرافي توانايي تاثير گذاري بر اقتصاد ميلياردي ايران را ندارد

غفوري فرد درباره نقش جريان انحرافي در افزايش قيمت‌ها اظهار داشت: جريان انحرافي توان تاثير‌‌گزاري در اقتصاد عظيم ايران را ندارد و نمي‌تواند با خريدن چند سکه و دلار اقتصاد کشور را دچار اختلال کند.

*اگر قيمت مرغ را مديريت مي کردند خوراک خبري رسانه هاي استکباري نمي شد

وي تصريح کرد: عدم برنامه‌ريزي دقيق مديران مهمترين دليل گراني‌هاي اخير کشور است مثلا اگر مديران کشور در بحث گراني تعجب آور قيمت مرغ به موقع وارد عمل مي شدند ديگر امروز شاهد صف‌هاي طولاني مردم براي خريد قيمت مرغ نبوديم و خوراک خبري هم براي رسانه‌هاي بيگانه درست نمي‌شد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي درباره هدف غرب از اعمال تحريم‌ها عليه کشورمان، گفت: تحريم يعني استفاده از اهرم اقتصادي براي مبارزه سياسي؛ که در زمان پيامبر(ص) نيز تحريم‌هاي اقتصادي اعمال شد.

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت ادامه داد: آمريکا و غرب توانايي ايستادگي در برابر انقلاب اسلامي مردم ايران را ندارند و گمان مي‌کنند که با اعمال تحريم مي‌توانند حرکت انقلاب را تضعيف کنند.

*انرژي هسته‌اي بهانه غرب براي اعمال تحريم است

غفوري‌فرد انرژي هسته‌اي را بهانه غرب براي اعمال تحريم‌ها دانست و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبري فرمودند جمهوري اسلامي به بمب هسته‌اي نياز ندارد بلکه جوانان آن هر کدام يک بمب هسته‌اي هستند.

وي تصريح کرد: جمهوري اسلامي با پشتوانه مردمي خود در تمامي مقاطعي که دشمن قصد نابودي انقلاب را داشته در برابر آنان ايستادگي کرده است و در مقطع کنوني نيز با تمام توان در برابر زياده خواهان و متجاوزين به حقوق ملت ايران مي‌ايستد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي افزود: دشمن گمان مي‌کند که با تنگ کردن حلقه محاصره مي‌تواند حمايت مردم از انقلاب را از بين ببرد اما در واقع هنوز ملت ايران را به درستي نشناخته است.

*اهداف مد نظر دشمنان محقق نشده است

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت با اشاره به اينکه تاکنون اهداف مورد نظر دشمن محقق نشده است، اظهار داشت: در تمامي صحنه‌هايي که به عنوان حمايت مردم از نظام محسوب مي‌شود نه تنها حضور مردم کاهش پيدا نکرده است بلکه شاهد افزايش علاقه مردم به انقلاب نيز بوده‌ايم.

وي تاکيد کرد: تحريم ها نه تنها تاثيري در شکوفايي استعدادهاي جوانان ايران نداشته بلکه راه را براي دستيابي به اهداف بزرگ ملت ايران هموارتر کرده است.

غفوري‌فرد با اشاره به رشد چشم‌گير فناوري و توليد علم در کشورمان، افزود: تعداد مقالات علمي جوانان ايراني از 400 مقاله به 20 هزار مقاله افزايش پيدا کرده است.

*بعيد مي‌دانم که برگزاري انتخابات به مجلس واگذار شود

وي درباره اصلاح قانون انتخابات و تغيير نهاد اجرا کننده آن، گفت: اجراي انتخابات وظيفه دولت است و بعيد مي‌دانم که برگزاري انتخابات به مجلس واگذار شود.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: قانون انتخابت در اوايل انقلاب نوشته شده است و با توجه به تجربه‌هايي که در انتخابات‌هاي مختلف داشته ايم بايد در اين قانون بازنگري جدي صورت گيرد.

*احزاب در برابر  مردم پاسخگو است

غفوري فرد احزاب را يک اتاق فکر مردمي دانست و گفت: افرادي که براي نمايندگي مردم کانديدا مي شودند قبل از ورود به عرصه سياسي شعارهايي به مردم مي‌دهند که بعد از پيروزي ديگر خبري از عملي شدن آن شعارها نيست ولي اگر احزاب افراد را انتخاب کند مطمئنا در برابر مردم پاسخگو خواهد بود.

وي افزود: احزاب داراي اتاق فکر و مانيفيست هستند و مردم نيز براساس شناخت خود از احزاب، نمايندگان آنان را راهي عرصه مديريتي کشور خواهند کرد.

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت شکل گيري احزاب مقطعي را آفت دانست و ادامه داد: در ايران به غير از حزب موتلفه اسلامي احزاب شناخته شده و شناسنامه دار نداريم و بسياري از احزاب مقطعي و فصلي شکل مي گيرند که اين احزاب نقش قابل توجهي در اداره کشور ندارند.

*استکبار به دنبال از بين بردن خط مقاومت در منطقه است

اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در تحليل وضعيت کنوني سوريه گفت: در سوريه کشتارهاي وسيعي توسط سلفي‌ها و القاعده انجام مي شود و بسياري از اين گروه‌ها ريختن خون شيعيان را مباح مي‌دانند.

وي ادامه داد: با فتواي وهابيت نسل‌کشي وحشتناکي در سوريه اتفاق مي‌افتد و عربستان، قطر، آمريکا و ترکيه نيز مديريت تروريست‌ها را بر عهده دارند.

غفوري‌فرد با اشاره به اينکه آمريکا و انگليس به تروريست ها براي کشتار مردم سوريه آموزش مي‌دهند، اظهار داشت: سوريه، لبنان و ايران محور مقاومت در منطقه هستند و جبهه استکبار هم به دنبال از بين بردن محورهاي مقاومت است.

وي ادامه داد: مردم سوريه پشتيبان دولت بشار اسد است و از آن حمايت مي‌کند.

*حقوق بشر در غرب فقط براي فشار بر نظام‌هاي مردمي به کار گرفته مي‌شود

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي سکوت غرب در برابر کشتار مسلمانان ميانمار را رويکردي منفعلانه از غرب دانست و گفت:‌ سکوت قابل تامل غرب نشان مي‌دهد که حقوق بشر دستاويزي براي پيشبرد اهداف سياسي آنان است و سياست دنيا از اخلاق و انسانيت دور است.

وي افزود: شعار حقوق بشر در غرب تنها وسيله‌اي براي تحت فشار قرار دادن نظام هاي مردمي است.

غفوري‌فرد درباره کانديداتوري‌ خود در انتخابات رياست جمهوري آينده اظهار داشت: در حال حاضر براي اظهارنظر درباره کانديدا شدن در انتخابات رياست جمهوري يازدهم زود هنگام است.

وي حضورش در انتخابات رياست جمهوري را منوط به کانديداتوري لاريجاني دانست و اظهار داشت: فعلا نمي‌توان بحثي قطعي براي حضور در انتخابات داشت چرا که منتظر تصميم نهايي لاريجاني براي انتخابات هستم اما ممکن است گروه‌هاي مختلف، مردم قم، علما و فضلا از وي درخواست کنند که کانديدا شود و لاريجاني نيز براساس شرايط نظرش را تغيير دهد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در ادامه اظهارات خود مبني بر حضور در انتخابات گفت: با توجه به اينکه تابع تصميمات تشکيلاتي موتلفه هستم بايد منتظر نظر نهايي و قطعي اين حزب بمانم چرا که شرکت در انتخابات‌هاي گذشته نيز بر اساس تصميمات تشکيلاتي و جمعي بوده است.

غفوري‌فرد به نقايص انتخاباتي موجود در کشور اشاره و تصريح کرد: يک نقص بزرگ انتخابات ايران عدم اعلام تشکل‌ها براي حضور در انتخابات تا دقيقه 90 است، مثلا در انتخابات آمريکا از يک سال قبل کانديداها در کنگره مشخص هستند اما در کشور ما هيچ گروهي تاکنون به صورت رسمي اعلام موضع رسمي نکرده است.

وي درباره فعاليت ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت در انتخابات رياست جمهوري آتي گفت:‌ اين ائتلاف به طور حتم با صداي ملت ادغام خواهد شد که در نهايت تحت عنوان "صداي ملت" براي انتخابات رياست جمهوري فعاليت خواهد کرد.

*ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت به دنبال کانديداي مستقل نيست

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت درباره کانديداي ائتلاف جديد صداي ملت گفت: با توجه به شرايط موجود براي افزايش اتحاد و هم افزايي با گروه‌هاي مختلف هماهنگ خواهيم بود.

غفوري‌فرد با اشاره به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي گفت: قطعا اصلاح‌طلبان به چند گروه تقسيم مي‌شوند اما بعيد مي‌دانم که به اتحاد برسند و اين در حاليست که عارف فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را آغاز کرده و گروه‌هاي ديگر اصلاح‌طلب نيز برنامه‌هايي را در دست اجرا دارند.

*مرحله اول انتخابات 8 كانديدا دارد

دبير کل ائتلاف راه ملت و پيروان ولايت درباره حضور مستقلين در انتخابات آينده گفت: رضايي و قالبياف نيز ممكن است به صورت مستقل وارد عرصه شوند و از گروه احمدي نژاد نيز مشايي و يا شخص ديگري مي‌آيد، پس انتخابات آينده چند قطبي خواهد بود و حداقل در مرحله اول هشت کانديدا خواهد داشت.

عضو جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به نحوه ورود طيف هاشمي به انتخابات گفت: هاشمي رفسنجاني و دوستان وي ائتلافي را در انتخابات رياست جمهوري ايجاد مي‌كنند.


*احتمال کانديداتوري مشايي در انتخابات رياست جمهوري

غفوري فرد درباره حضور مشايي گفت: اخبار بسيار متعددي درباره مشايي به گوش مي‌رسد و اخيرا روزنامه ايران اعلام کرده که مطابق نظر سنجي‌ها مشايي محبوب‌ترين شخصيت سياسي است و اين اعلام حضور است؛ ولي مطمئن هستم که از طيف احمدي نژاد يک نفر کانديدا خواهد شد.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي درباره نحوه ورود متکي، خاطر نشان كرد: متکي به صورت مستقل كانديدا نمي‌شود و در قالب  جبهه پيروان خط امام و رهبري حضور خواهد داشت.

موتلفه و جامعه اسلامي مهندسين به سمت جوان‌گرايي پيش مي‌روند

غفوري فرد درباره اينکه چرا جامعه اسلامي مهندسين در هر دوره اعضاي موثر و موسس خود را از دست مي دهد، گفت: در جامعه اسلامي مهندسين موج بزرگي براي جوان گرايي ايجاد شده و شايد در موتلفه اسلامي نيز همين اتفاق بيافتد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان کرد:‌ استفاده از نيروهاي جوان نبايد منجر به از دست رفتن و فراموش کردن تجربه‌هاي ميانسالان شود و بايد فرمول خوبي را براي ترکيب نيروي جواني و تجربه افراد ميانسال پيدا کرد تا از اين طريق هر دو بتوانند در کنار يکديگر فعاليت کنند.

انتهاي پيام/س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار