عضو حزب اعتماد ملي گفت:اظهارات ضد و نقيض برخي از عوامل را که مدعي و خواهان اصلاح طلبي هستند به سازي تشبيه مي کنم که دردست هرکسي قرار دارد و با آن هرآهنگي را مي نوازند.

محمدرضاخباز عضو حزب اعتمادملي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران  با اشاره به حضورمجددخوددرصحنه سياسي کشور پس از راه نيافتن به مجلس نهم گفت:درابتدابايديادآورشد که هرنماينده اي که به هردليلي به مجلس نهم راه پيدا نکرد به اين معنا نيست که عقب نشيني کرده وحضور موثري درعرصه هاي مختلف مملکتي نداردبلکه برنامه هايي براي فضاي سياسي کشور درنظر دارد.

وي درادامه تصريح کرد:به عنوان يک اصلاح طلب برنامه هاي زيادي براي فضاي سياسي وتقويت تشکيلات اصلاح طلبان دارم که طي جلسه اي که بابرخي از اعضا فراکسيون مجلس هشتم داشتيم براي حضوراصلاح طلبان در آينده به ويژه انتخابات رياست جمهوري تصميماتي اتخاذ کرديم.
عضوحزب اعتمادملي بابيان اينکه که اصلاح طلبان همواره پايبند به  ارزش‌ها و ساختار انقلاب هستند وهمين نقطه قوت آنهاست تصريح کرد:مادرصدد اين هستيم تا خلا ناشي از حساسيتهاي اکثريت مخالف بااين حزب را با رويکردي جديد برطرف کنيم وبراي به رسميت شناساندن خود از هر تلاشي مضايقه نخواهيم کرد.

خباز گفت:اگر اظهارات ضدو نقيض برخي از عوامل را که مدعي و خواهان اصلاح طلبي هستند به سازي تشبيه کنيم که دردست هرکسي قرار دارد وبا ان هرآهنگي را مي نوازند من ترجيح مي دهم که يک ارکستر موزون  و هماهنگ تشکيل شود وهدايت کننده اين ارکستر هم شخص خاتمي باشد.
عضو حزب اعتماد ملي درباره مطرح شدن کانديداتوري خاتمي گفت:باتوجه به تنشها وکشمکشهايي که به وجود امده است برخي از اصلاح طلبان تمايل به کانديداتوري خاتمي ندارند اما من معتقدم که نبايد اشتباهات گذشته رابه ميان آورد بلکه بايد به افراد براي عرضه کردن خود فرصت داد من معتقدم خاتمي هم يکي از اين دسته از افراداست  وبايد درباره او اتفاق نظربوجود آيد.
وي  با اشاره به ضرورت حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري يازدهم،‌اظهار داشت: عدم حضور در انتخابات توسط اصلاح‌طلبان، نه تنها خطا نبوده بلکه آنها بايد با حسن نيت حضور خود را در انتخابات، اعلام کرده و در آن شرکت کنند زيرا اصلاح طلبان،‌نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي و اصل انتخابات را قبول دارند.
خباز افزود: اصلاح طلبي با انتخابات معنا پيدا مي‌کند ، لذا وقتي ما در انتخابات شرکت کنيم، فرآيند قانوني و اصلاحات را رعايت کرده ايم .
وي با بيان اينکه اصلاح‌طلبان بايد يک کانديداي واحد را براي رياست جمهوري مطرح کنند،گفت: تمام تشکل‌هاي اصلاح طلبان، بايد به يک وحدت رويه درباره انتخاب شخص مورد نظر دست يابند و علاوه بر شرايط لازم در قانون اساسي مانند رجال سياسي، متدين، معتقد به قانون اساسي، حاکميت ملي،‌استقلال، آزادي و نظام جمهوري اسلامي، شاخص‌هاي مهمي مانند اعتقاد به حقوق شهروندي مردم را نيز دارا باشد.

عضو حزب اعتماد ملي با تاکيد بر  ايجاد تغيير و تحولات بنيادي و رفع ضعف‌هاي تشکيلاتي اصلاح طلبان، اظهار داشت: ضعف تشکيلات ناشي از تناقض گويي ها و اظهارات منفي و غير عقلاني برخي از افراد  است، بنابراين يک بازنگري وتجديد نظر کلي  بخصوص در جريان اصلاحات، ضروري است.

خباز با تاکيد بر تصحيح اشتباهات اصلاح طلبان در طي سالهاي گذشته افزود: جريان اصلاحات بايد نقاط قوت خود را تقويت و نقاط ضعف را بپذيرد و برنامه‌هايي جديد در عرصه اقتصادي، فرهنگي،‌سياسي و اجتماعي داشته باشد.

وي تاکيد کرد: گروه هاي مختلف در جريان اصلاحات بايد با وحدت رويه بر روي يک فرد واجد شرايط توافق کنند و با حضور در آزمون سياسي  انتخابات، آن فرد را به امتحان مردم بگذارند.
عضو حزب اعتماد ملي با اشاره به اينکه جريان اصلاحات بايددر کارهاي خود تا امروز بازنگري انجام دهد،‌گفت:‌اصلاح طلبان بايد با وحدت رويه، نقاط ضعف خود را اصلاح کنندوبه تقويت ديدگاههاي مثبت خود بپردازند.
وي درباره اينکه کداميک از شخصيت‌هاي اصلاح طلب، امکان بيشتري براي کانديداتوري رياست جمهوري دارند، تصريح کرد:همانطور که گفتم  خاتمي  گزينه مورد نظر اصلاح طلبان هست وشرايط سني لازم در قانون را براي کانديداتوري دارد  در چارچوب‌هاي جريان اصلاحات و با توجه به امکان تاييد صلاحيت او،‌گزينه مناسب اصلاح طلبان است./

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
خاتمي يك فتنه گر قانون شكن است و بس. شما چرا اين افراد مرده را زنده مي كنيد؟
آخرین اخبار